رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پهنه ذن
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 16 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 16 رای
از متن کتاب:
از برجسته ترین ویژگی های آموزش ذن، یکی چیزی است که آن را موندو می خوانند. موندو که واژه ای است به معنی "پرسش و پاسخ" گفتگویی است که میان دو تن، بیشتر زمانها میان یک شاگرد و یک استاد انجام می گیرد. این دو تن بایسته نیست که شاگرد و استاد باشند؛ چه موندو بیشتر زمانها میان دو تن یا بیشتر رخ می دهد.
دیگرگونگی یک موندو از یک گفتگو را چنین می توان برشمرد:
چنانکه از نمونه های "گفتگوهای افلاتون" یا "گفتگوهای بودا" برمی آید، یک گفتگو رشته ای از پرسش ها و پاسخ هاست. اما یک موندوی ذن کوتاه و ناگهانی بوده، به هیچ رو رشته ای نیست و می توان آن را چیزی شمرد که با نگاهی خردگرایانه از سرشت ذن برمی خیزد. ذن نه یک فرزانش است و نه هم بافته ای از اندیشه ها و نه واگشایی یک اندیشه. چنانکه استادان ذن گفته اند: ذن یکراست، یا بی درنگ رو به سوی اندیشه دارد و نمی پذیرد که برای آشکار ساختنش به هیچ گونه میانه ای بیاویزیم. اما تا زمانیکه ما انسانیم و میان دیگر انسان ها می زییم، برای نمایاندن خودمان نمی توانیم از چیزی بهره نگیریم. استادان ذن نمی توانند از این وابستگی انسانی بگریزند و از همین روست که موندوی ذن می بالد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1398/11/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پهنه ذن

تعداد دیدگاه‌ها:
1
پهنه ذن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک