رسته‌ها
سرزمینی در پشت آینه ها
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
✔علی پاینده در رمان سرزمینی در پشت آینه ها اساطیر ایرانی و شرقی را دوباره باز می گرداند تا منجی بشریت شوند.
این داستان تلاشی است در پیروی از ادبیات روز جهان، با نگاه به سنت ها، اسطوره ها و افسانه های کهنِ ایرانی و دیگر ملل شرقی. پاینده برای نوشتن این اثر کتاب های زیادی پیرامون اسطوره ها و افسانه های قدیمیِ ایران و دیگر کشورها و بیشتر ملل شرقی مطالعه نموده و به بازآفرینیِ این اسطوره ها پرداخته است.
سیاوش شاهزادۀ ایرانی در این اثر دوباره متولد می شود. او فر ایزدی را از جدش طهمورث دیوبند به ارث برده است و به عنوان منجی می آید تا انسان ها را از حملۀ دیوها نجات دهد. همان دیوهایی که با تدبیر طهمورث دنیایشان از دنیای انسان ها جدا شد.
منجی ها در جهان باستان به کرات آمده و رفته اند و باز مردمِ دوره های بعد به دنبال منجیِ دیگری بوده اند. آن هم در زمان هایی که از همه جا قطع اُمید کرده اند و دیگر هیچ بشر عادی ای را توانمند کمک نمی دانند.
سیاوش مرد نام آشنای ادبیات اساطیریِ ماست. مردی که به خاطر پاکدامنی و خوش قلبی اش به مصائب بسیار گرفتار شد و در نهایت با دسیسۀ افراسیاب دشمن دیرینۀ ایران زمین کشته شد. طهمورث هم از معدود پادشاهانِ اساطیریِ ایرانی است که به جادو و جادوگری شهرت دارد ولی هرگز مورد نکوهش قرار نمی گیرد زیرا با این هنر خود توانست انسان ها را از شر دیوهای شرور نجات بدهد و آن ها را تحت حاکمیت خود در بیاورد و به طهمورث دیوبند شهرت یابد.
پرفروش ترین کتاب ها، پربیننده ترین فیلم ها و سریال های روز جهان مربوط به ژانر فانتزی هستند. چیزهایی مثل هری پاتر. مثل ارباب حلقه ها. مثل بازی تاج و تخت. مثل خاطرات خون آشام. و غیره و غیره. در این کتاب ها، فیلم ها و سریال ها که بیشتر ساختۀ ملت های غربی هستند، نویسندگان غربی قصه ها، اسطوره ها و افسانه هاشان را دوباره سازی می کنند.
نویسنده در این رمان فارغ از اصول فرم گرایانه و ساختارگرایانۀ معمول داستان های ایرانی با بهره گیری از ژانر فانتزی توانسته است بخشی از افسانه ها و اسطوره های ایرانی و شرقی را بازآفرینی کند. کاری که امروز در کشورهای پیشرفتۀ دنیا در حال گسترش است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
424
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
alipayandeh
alipayandeh
1398/11/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرزمینی در پشت آینه ها

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سرزمینی در پشت آینه ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک