رسته‌ها
صحیفه نور - جلد ۱۹
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 7 رای
صحیفه امام که نام کامل آن، «صحیفه امام، مجموعه آثار امام خمینی(ره)» است، مجموعه‌ای است ۲۲ جلدی، مشتمل بر بیانات، پیام‌ها، مصاحبه‌ها، احکام، اجازات شرعی و نامه‌ها. این مجموعه، کامل‌ترین و جامع‌ترین اثری است که در این موضوع، تدوین و چاپ شده است. این مجموعه، از نخستین نامه موجود امام خمینی که در سال ۱۳۱۲ش نوشته شده، آغاز می‌شود و به آخرین نامه که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۸ش، حدود دو هفته قبل از وفات نوشته‌اند، تمام می‌شود. صحیفه امام را مرکز تنظیم و نشر آثار امام خمینی در سال ۱۳۷۸ش منتشر کرده است. صحیفه به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده و با انتشار صحیفه امام، مجموعه صحیفه نور تجدید چاپ نشد.

رهبر معظم انقلاب در دیباچه کتاب، نگاهی کوتاه به شخصیت و زندگی سراسر برکت امام خمینی(ره) داشته است. در بخشی از آن می‌خوانیم:
«او دانشمندی پارسا و خردمندی پرهیزگار و حکیمی سیاستمدار، و مومنی نواندیش و عارفی شجاع و هوشمند و فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بود».

در مقدمه ناشر، هدف از تدوین این مجموعه چنین عنوان شده است:
«طبعاً مطالعه آثار شفاهی و مکتوب سیاسی و اجتماعی و حتی شخصی و خانوادگی امام خمینی(ره) که اینک یک‌جا و در مجموعه‌ای به نام «صحیفه امام» ارائه شده‌اند، راهی است برای پی‌بردن به خصوصیات روحی و ابعاد شخصیتی و روش‌ها و منش‌های دینی و سیاسی و روابط شخصی و اجتماعی رهبر کبیر انقلاب اسلامی. هریک از آثار مندرج در «صحیفه امام»، بازگوکننده نکته‌ای است از زوایای پیدا و پنهان روح امام.

برخی از آثار مندرج در «صحیفه امام»، بیانگر آن است که امام خمینی(ره) را ورای دنیای پرهیاهوی مبارزه و سیاست و رهبری، روحی است لطیف و عارفانه، و درعین‌حال مسئولیت‌شناس در قبال وظایف جمعی و روابط انسانی. این آثار نشان می‌دهند که امام تنها در وادی علم و اجتهاد، مبارزه و جهاد و سیاست و امامت، اسوه‌ای شایسته برای مقتدیان نبود، بلکه روح لطیف و شخصیت منضبط و تکلیف‌گرا، وی را وامی‌داشت تا شانه از انجام وظیفه در عرصه‌های غیرسیاسی خالی نکند. او در آیین همسرداری و محبت و وفای به همسر، یک زوج نمونه است... نامه‌ها و مکتوبات به‌جای‌مانده، گویای رابطه عمیق و عاطفی و وفادارانه و سرشار از محبت و احترام متقابل آنان است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
340
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1398/11/17

کتاب‌های مرتبط

مردی که از تاریخ آمد
مردی که از تاریخ آمد
4 امتیاز
از 35 رای
دودمان پهلوی
دودمان پهلوی
4.2 امتیاز
از 71 رای
اسرار کودتای 28 مرداد
اسرار کودتای 28 مرداد
4.3 امتیاز
از 87 رای
ژنرال بی طرف، عباس قره باغی
ژنرال بی طرف، عباس قره باغی
4.1 امتیاز
از 7 رای
کارنامک
کارنامک
4.8 امتیاز
از 21 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی صحیفه نور - جلد ۱۹

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
صحیفه نور - جلد ۱۹
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک