رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نفت و زندگی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
کتاب نفت و زندگی در قطع رقعی و در سیصد و چهل صفحه منتشر گردیده و مشتمل بر سه بخش است.
در بخش اول با عنوان اکتشاف،شش مقاله در زمینه تاریخ اکتشاف نفت در ایران ارائه گردیده و همزمان با ایام مصیبت زلزله در قصرشیرین و دیگر شهرهای استان کرمانشاه،نخستین مقاله از این بخش با عنوان؛"جستجوی طلای سیاه در قصرشیرین"جلب توجه می نماید.
؛؛رینولدز در قصرشیرین از آتشکده چارقاپی هم بازدید کرد.اینآتشکده که امروز نیز بقایای آن وجود دارد مطابق نقشه های منتشر شده از سوی سیاحان و باستانشناسان سده نوزدهم میلادی دارای پلان مستطیل شکل بود که با جهت شرقی غربی و با مصالح لاشه سنگ و آجر وملاط ساروج ساخته شده بود...؛؛(صفحه18کتاب)
در بخش دوم کتاب با عنوان؛"تاریخ اجتماعی نفت"مقالات متعدد و مرتبطی با حوزه اجتماعی صنعت نفت ارائه گردیده است.مهرگان در مناطق نفت خیز،فوتبال ونفت،شامکریسمس و بهداشت محیط برخی از مطالب و مقالات ارائه شده در دومین بخش از کتاب نفت و زندگی هستند.
در بخش سوم کتاب به تاریخ سیاسی نفت پرداخته شده و ضمن بررسی نخستین اعتصابات کارگری در کمپانی نفت انگلیس و ایران به انفجار خطوط لوله نفت توسط مبارزان زرگانی در جنگ جهانی اول حوادث و رویدادهای ملی شدن صنعت نفت و قیام سی تیر و پس از آن حوادث کودتای بیست و هشتم مرداد اشاره شده است.همچنین با اشاره به سندیکای کارکنان صنعت نفت در انقلاب پنجاه و هفت و صنعت نفت در جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران این بخش و البته کل کتاب با مقاله ای در خصوص سرگذشت ساختمان موزه کنونی دفاع مقدس در خرمشهر و دفتر سابق کمپانی نفت به پایان می رسد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
far1350kh
far1350kh
1396/12/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نفت و زندگی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نفت و زندگی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک