رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زبده تاریخ کرد و کردستان - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 49 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 49 رای
مولف کتاب که خود از اقوام کرد است و از محققان و سیاستمداران برجسته کشور عراق به شمار می‌آید در این مجلد, مشاهیر سیاسی, اجتماعی و نظامی قوم کرد را معرفی نموده, همچنین نسب‌نامه آنها را با استناد به ماخذ فراوان و معتبر درج کرده است .مترجم کتاب نیز که از اقوام کرد و کردشناس است با افزودن 'پیوست'هایی به این مجلد, نسب‌نامه خاندان اردلان را همراه با ذکر اسامی این خاندان در قالب جدول‌های نسب‌شناسی متنوع فراهم آورده است .
کتاب به معرفی حکومت‌های باستانی و تاریخی مردم کرد و منسوبان این قوم اختصاص دارد .حکومت‌های معرفی شده در کتاب عبارت‌اند از :سالاریه, آذربایجان, دوستکی و مروانی, برزیکانی, ایوبی, زندیه, اتابک لر بزرگ, لر کوچک (خورشیدی), بنی اردلان, امارت براخوی, شدادیه, ملک کرد, امارت‌های مستقل قوم کرد (امارت بنی جزیره و دیرسم, امارت بین جزیره و کلس, امارت‌های بین جزیره و خوی, امارت جنوب حکاری, امارت بین عنانه در حلوان) و نیز عشایر کرد شرق ایران .
همچنین در مقاله‌ای مفصل با عنوان 'زیر خاکستر تاریخ', کتاب خاطرات حاج عزالممالک اردلان را که تحت عنوان 'زندگی در دوران شش پادشاه 'به طبع رسیده, نقد و بررسی کرده است .در بخشی از پیوست‌ها درباره مفهوم اردلان و اعضای این خاندان سخن رفته, افزون بر آن, نمایه منابع, نمایه اعلام و عکس‌هایی از چهره‌های سیاسی کرد و ایرانی و سایر رجال مربوط به موضوع مورد بحث به همراه چند نقشه از مناطق مختلف کردستان به چاپ رسیده است
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/03/19
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زبده تاریخ کرد و کردستان - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
1
یکی از منابع خوب برای شناخت ملت کرد و پیشینه ی تاریخی کردستان امپراتوری مادها می باشد.
زبده تاریخ کرد و کردستان - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک