رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
صفر: تولد و مرگ در فیزیک جدید
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 63 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 63 رای
شمار صفحات کتاب 175 عدد است.

دکتر مسعود ناصری، عنوانِ کتابِ اولش را که دربارهٔ دنیای غیرمادی یا «شعور» بحث می‌کند، «یک؛ کوانتومِ عرفان و درمان» انتخاب کرده است و در کتابِ بعدی‌اش، یعنی «صفر؛ تولد و مرگ در فیزیکِ جدید» به دنیای اجسامِ مادی که مکملِ دنیای شعور است می‌پردازد.
این کتاب نه ترجمه است نه جمع‌آوریِ مطالبِ پراکنده، بلکه نویسنده با زبانِ روان و گیرا و با مثال‌ها و تشبیهاتِ خوب و قابلِ درکی مطالب را ارائه کرده است. دکتر ناصری تسلطِ خوبی بر مباحثِ فیزیکی و علاقهٔ فراوانی نیز به خیام و عرفان‌های شرقی دارد. این مسئله از عناوینِ فصل‌های کتاب که آن‌ها را دفتر نامیده است و نیز استفاده از اشعارِ خیام در ابتدا و انتهای هر دفتر به راحتی فهمیده می‌شود.
در این کتاب به اصول و تئوری‌هایی چون انفجارِ بزرگ، وحدتِ نیروها، دنیای چهار بعدی و بالاتر، نسبیتِ خاص و پیوستگیِ فضا-زمان، نسبیتِ عام و انحنای فضا، جهانِ محاسبه‌پذیر، عدمِ قطعیت در فیزیکِ کوانتومی، هندسهٔ ریمانی و سایرِ مطالبِ جذاب و شگفت‌آورِ علمی به زیبایی پرداخته شده است.
چند کتاب کاملاً مرتبط و آسان فهم برای کسانی که می خواهند مطالعاتشان را در این زمینه تکمیل کنند: 1) تحلیلی از دیدگاههای فلسفی فیزیکدانان معاصر از مهدی گلشنی 2) تائوی فیزیک از فریتیوف کاپرا 3) نظریه ی کوانتومی از جان پاکینگ هرن 4) فیزیک و فلسفه از جیمز جینز
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
pedram mohamadi
pedram mohamadi
1392/06/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی صفر: تولد و مرگ در فیزیک جدید

تعداد دیدگاه‌ها:
14
نظرم در مورد کتاب:
چــــــــــرت و غیرعلمی! (از این قشنگ تر نمیشه توصیف کرد!)
تو کتاب یک دکتر ناصری به جای دیدگاه جزیی نگری که در علم امروز شایعه سعی در ترویج دیدگاه کل نگری دارن چیزی که تو کتاب جهان هولوگرافیک هم اصل مطلب هست... جالبه الان جهان هولوگرافیک داره رواج پیدا میکنه و فیزیک دانهای خیلی به نام دارن روش کار میکنن برای من که خیلی هیجان انگیزه حرفایی که عرفا خیلی وقت پیش زدن داره به نوع عجیبی به علم تحمیل میشه و الان به مرحله داره میرسه چاره ای جز پذیرش اون نداره
من کتاب یک دکتر ناصری رو خوندم کار ارزشمندی بود ولی کتابای خیلی بهتری هم بودن که خیلی بهتر مطالبی که ایشون در کتاب ذکر کرده بودن رو شرح دادن ولی از این حبث که به ادم الگو میده کتاب خوبیه و ارزش خوندن و داره... خیلی دوس دارم این کتابشو هم بخونم ... کتاب عرفان و فیزیک جدید مایکل تالبوت هم کتاب قشنگیه و برای دوستانی که علاقمند ان اون کتابو به شدت توصیه میکنم البته خیلی بهتره قبلش کتاب جهان هولوگرافیک هم خونده بشه که این کتاب هم ماله اقای تالبوت هست... این دو تا کتاب خیلی بهتر مفاهیم و توضیح دادن و برعکس نظر دوستان که کتاب دکتر ناصری رو کتابی مناسب میدونن برای افرادی که فیزیک رو به صورت غیر تخصصی دنبال میکنن به نظر من این کتاب برای شروع مناسب نیست و خیلی جسته گریخته مفاهیم و بررسی کرده و موشکافی نشده طبیعیه که وقتی پایه موضوع به خوبی درک نشه مفهوم و ارزش واقعی مطلب درک نمیشه... برای این که لذت واقعی این کتاب ودرک کننین اگه علاقمند هستین جهان کوانتوم(فیزیک کوانتوم برای همه) نوشته کنت دبلیو فورد ، تاریخچه زمان و جهان در پوست گردو از هاوکینگ (این دو تا کتاب از کارای بعدی هاوکینگ قوی تر ان و در کتاب های بعدیش هم موضوعات اکثرا رو مفاهیم و مطالب همین دو تا کتابه) و جهان های موازی میچیو کاکو رو مطالعه کنین...
دست گلت درد نکنه لطفا هر چه سریعتر کتاب یک را هم آپلود کن بی صبرانه منتظرم
سوال بی ربط،
چه طوری میتونم فایل هارو بخونم
از جمله: تحلیلی از دیدگاههای فلسفی فیزیکدانان معاصر از مهدی گلشنی، فیزیک و فلسفه از جیمز جینز البته کمی قدیمی، نظریه کوانتومی از جان پاکینگ هرن، فصل دهم از کتاب علم ودین ایان باربور، پیدایش فلسفه علمی از هانس رایشنباخ، اسرار جهان کوانتومی از اسکوایرز، فلسفه علم از نیکلاس کاپالدی، تائوی فیزیک از فریتیوف کاپرا، ابر فضا از میچیو کاکو، کتاب دیگر دکتر ناصری به نام یک
ویلارد ون اورمن کواین فیلسوف و منطقدان معروف قرن بیستم در جایی گفته است: «فلسفه ی فیزیک به اندازه ی کافی فلسفه است». به پیروی از این عقیده، نظر این جانب بر این است که همه ی کسانی که دغدغه ی مسایل فلسفی را دارند، به ویژه علاقمندان فلسفه ی علم و فلسفه ی فیزیک لازم است از مبانی مکانیک کوانتوم آگاهی داشته باشند که بتوانند فعالانه در بحث های مفهومی آن مشارکت کنند.
قبل از پیدایش مکانیک کوانتوم، دانشمندان با مشکل توجیه بسیاری از پدیده های فیزیکی مواجه بودند. مکانیک کوانتوم برای حل این مشکلات به میدان آمد. این نظریه هرچند از دیدگاه تجربی موفق است اما از دیدگاه مفهومی و فلسفی و از نظر عقل عرفی نه تنها نتوانسته برخی از پرسش های قدیمی را پاسخ دهد، بلکه علاوه بر اینکه آن ها را از نو سر زبان ها انداخته، موجب سر برآوردن پرسش های فلسفی جدیدی نیز گردیده است که نمی توان از کنارشان بی تفاوت گذشت. از جمله: ساختار اساسی ماده چگونه است؟ موج است یا ذره؟ آیا ماده وجودی مستقل از وجود ناظر دارد یا خیر؟ آیا ماده دارای شعور و آگاهی است و خود را با مشاهده ی ناظر تطبیق می دهد؟ آیا عدم تعین و کاتوره ای بودن، خاصیت ذاتی جهانِ میکرو است؟ آیا جهان یک کل به هم پیوسته است که بخش های مختلف آن همواره با هم در تعامل اند و یا نه، مستقل از هم عمل می کنند؟راه حل های پیشنهاد شده را میتوان به چند دسته تقسیم کرد که البته هیچکدام نتوانسته است رضایت خاطر مشترک فیلسوفان و فیزیکدانان را فراهم آورد. عده ای می گویند باید نظریه ی کوانتوم را کنار گذاشته و نظریه ی دیگری جایگزین آن کنیم. برخی می گویند باید تفسیر جدیدی از نتایج حاصل از فرمالیسم ریاضی مکانیک کوانتومی بدست دهیم. بعضی ها می گویند هم منطق کلاسیک صحیح است هم مکانیک کوانتومی که با وجود مفاهیم تناقض آمیزش، با منطق کلاسیک در تعارض است. بهتر است به منطق کلاسیک پایبند باشیم و در عین حال با تناقض های مفهومی مکانیک کوانتوم هم بسازیم چون این نظریه دستاوردهای تجربی انکارناپذیری را برای ما به ارمغان آورده است. عده ای بر آنند که نظریه ی کوانتوم صحیح بوده و ما باید در اعتقاداتمان و در پای بندیمان به برخی اصول اساسی فلسفه و منطق (حداقل در زمینه ی جهان میکرو) تجدید نظر کنیم. اینان می گویند نظریه ی کوانتومی از منطق دو ارزشی کلاسیک پیروی نمی کند بلکه منطق دیگری بر آن حاکم است. در راستای این عقیده منطق های گوناگونی پیشنهاد شده است. دو تا از مهم ترین هایشان یکی، منطق توزیع ناپذیری است که توسط فون نویمن و بیرکهوف پیشنهاد گردیده است و دیگری، منطق سه ارزشی رایشنباخ است. به دلایل ریاضی و فلسفی، نه این منطق ها و نه هیچکدام از راه حل های دیگر نتوانسته اند دعواهای مکانیک کوانتوم را خاتمه دهند و حکایت همچنان باقیست.
و اما در مورد این کتاب: من از خوندن این کتاب و کتاب دیگر دکتر ناصری لذت برده ام با وجود این توجه دوستان را به چند نکته جلب می کنم. 1) کتاب آنقدر به زبان ساده نوشته شده است که بیم آن میرود این ساده سازی به فهم واقعی مکانیک کوانتوم لطمه بزند. 2) سیر تاریخی پیدایش مکانیک کوانتومی را بیان نکرده است تا به فهم بهتر مطلب کمک شده باشد. 3) چون کتاب از دیدگاه خاصی نوشته شده است بیطرفانه استدلال های موافق و مخالف مکانیک کوانتومی را بیان و نقد نکرده است. 4) بهتر است همراه با این کتاب چند کتاب مناسب دیگر راجع به این موضوع مطالعه شود تا خواننده در فضای بحث قرار گرفته و خودش را به بحث های عامیانه و روزنامه ای راجع به مکانیک کوانتوم دلخوش نکند. چند کتاب فارسی خوب دیگر هم راجع به این موضوع در بازار هست.
باسپاس... از جناب pedram mohamadi بابت این کتاب ارزشمند.....
اولین کتابی که در در زمینه فیزیک کوانتوم خواندم کتاب"یک" مسعود ناصری بودکه با زبانی ساده نوشته شده و شیرنی مطالبش را با آوردن اشعار زیبایی کامل می کند.
زندگی رسم خوشایندی است
زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ
پرشی دارد اندازه عشق(سهراب سپهری)

فیزیک کوانتوم
علمی که با ظهورش باورهای نه تنها فیزیک دانها بلکه فیلسوف ها رابه کلی و از بنیاد زیر و رو کرده است و می رود که تفکر انسان نسبت به جهان را نیز کاملاً دگرگون نماید.
فیزیکی که رایطه ایی تنگاتنگ با عرفان دارد و بنابراین در پی آن است که تعریف بهتری از جهان،انسان و.....ارائه نماید.فیزیکی که تا امروز نشان داده است بسیار تواناست-دکتر مسعود ناصری

به طور یقین کتاب "صفر" هم بهارزشمندی .... کتاب "یک"است .
دوستان عزیز... من این کتاب رو چند ماه پیش از طریق اسکنر خانگی اسکن کردم و اینجا در اختیار شما عزیزان قرار دادم . حال آن دست از دوستانیکه خواستار کتاب یکِ این نویسندۀ چیره دست هستند بایستی عرض کنم اسکنرم به مشکل برخورده که بعد از تعمیر آن و شروع برای اسکن کردن کتاب، امیدوارم تا یک ماه دیگر کتاب یک را هم آپلود نمایم. در کل نمی دونم چرا این کتاب بسیار ارزشمند اینقدر شمار و تعداد دریافت کمی داره؟
جناب poorfar عزیز تفکّری چندوجهی دارند. و چه خوب‌ست دانشجویان و کتابخوانان عزیز نیز دارای چنین نوعی از تفکر باشند. متأسفانه قشر تحصیلکرده‌ی جامعه اغلب گرفتار یکسونگری شده و در نتیجه دارای شخصیت تک‌بُعدی می‌شوند ولی لازمه‌ی یک ذهن خلّاق و پویا، داشتن «دیدی منشوری» است. منظورم مطالعه در انواع موضوعات نیست که ذهن را به پراکندگی می‌کشاند، بلکه مطالعه‌ی هدفمند و منسجم Systematized Learning است که سبب درک بیشتر و عمیق‌تر پدیده‌ها به ویژه در زمینه‌ی دانش مورد علاقه‌مان می‌شود
صفر: تولد و مرگ در فیزیک جدید
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک