رسته‌ها

آخرین دیدگاه‌ها

آها . پس کلا دوره دو جلدی کتاب تا آخر فتحعلیشاه است. فکر کردم چون عنوان کتاب خیلی کلی گفته تاریخ اجتماعی معاصر حتما تا اواخر قاجار است. ممنون از اطلاع تون.
سلام‌. فایل بالا که گذاشتید فقط جلد یک است تا آخر دوره فتحعلیشاه. جلد دوم کو ؟
تشکیک در براهین فلسفی در فلسفه های غربی به معنای تشکیک در ایمان به خدا نیست، بلکه به معنای تشکیک در قدرت و توانایی عقل برای یافتن خدا است ؛ ما می دانیم که راه رسیدن به خدا و یقین به او شناخت قلبی و درونی خویشتن است و تمرکز صرف بر مباحث فلسف
توضیح مطلب این که ؛ تمامی تشکیک هایی که در مورد اصل مسئله عقل و استدلال های عقلی و ذهنی صورت گرفته که معمولاً فلسفه های غربی به آن ختم شده اند (که معتقد شده اند هر چیزی که از طریق ذهنیات به اثبات رسیده به همان میزان ممکن است مورد انکار باشد
وجود خالقی برای عالم با برهان قاطع عقلی به اثبات رسیده، ولی در عین اثبات اصل وجود خدا، عقل بشری از درک کنه خدا عاجز بوده و آن را ماورای ذهنیات خود می یابد. عقل سلیم نسبت به حادث بودن و معلول بودن خود و سایر پدیده هایی که نسبت به آن ها شناخت
گفتنی است، حتی در بین فلاسفه غرب که اکثراً با روش شک گرایی به این بحث پرداخته اند برخی نظیر هایدگر بحث و جدل اندیشمندان با یکدیگر پیرامون اثبات و انکار خدا را نه تنها دلیلی بر انکار خدا ندانسته اند، بلکه آن را دلیلی روشن بر وجود خداوند دا
ثالثاً: اعتقاد ما درباره وجود خداوند (چه باور، چه تشکیک، چه انکار) غیر از وجود خداوند در واقعیت امر است، به عبارتی دیگر باورهای ما واقعیت را تغییر نمی دهند. منشا اعتقاد به خدا امری فراتر از متابعت از نظرات مردمان در مورد خداوند است و بلکه ب
ثانیاً: به فرض رد تمامی این براهین _ که تقریباً فرضی محال است _ حد اکثر آن است که دلیلی بر وجود خدا مشاهده نشده، اما نبود خدا نیز موضوعی است که اثبات آن نیاز به دلیل جداگانه ای دارد که مطمئناً هیچ فردی نخواهد توانست آن را اثبات کند. به عنوا
در عین این که دلایل به ظاهر عقلی (به همان معنایی که ذکر شد) بسیاری از سوی منکران خداوند در طول تاریخ ارائه شده است، دلایل عقلی ( به هر دو معنای استدلالی و شهودی) بسیاری نیز توسط شخصیت های مختلف فلسفی، کلامی، عرفانی و... در اثبات خداوند ارائ
با سلام خدمت تمام اعضای سایت کتابناک. دو دیدگاه کلی وجود دارد. یا خدا هست و یا خدا نیست. که یکی از این دو دیدگاه درست است و دیگری غلط است. به اعتقاد من دیدگاه اول درست است. حالا روی سخنم با شما مکران خدا هست. در جواب شماها که با دلایل عقلی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک