رسته‌ها
بررسی یسنا - هات 9
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 11 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 11 رای
یسنا به معنی ستایش و نیایش است. یسنا نخستین بخش اوستاست و از این‌ رو باید آن را باارزش‌ترین بخش اوستا دانست که مجموعه آموزه‌ های اشوزرتشت شامل 17 سرود آسمانی پیامبر را در میان خود جای داده است. یسنا دارای 72 ها یا هات (هایتی، بخش) است که هفده های آن دربرگیرنده گاتاهاست. این کتاب دربرگیرنده بررسی «هات 9» و واژگان این بخش است.

از مقدمه کتاب:
در اوستا از پیروزی خداداده سخن می راند و آن را به نیکی می ستاید.
پیروزی خداداده برای کسانی است که با اندیشه پاک و بلند در راه انجام دادن کارهای نیک همگانی دلیرانه گام برمیدارند و برای سود رساندن به جهانیان آماده می شوند. این کار نیک همگانی یا سود رساندن به دیگران از دو راه است: یکی از راه کار کردن برای آبادی روی زمین یا از راه هنر و پیشه و پدید آوردن و ساختن چیزهای سودمند که برای زندگی مردم و فراهم آوردن آسایش آنان بکار می خورد و مایه آسانی در کارها می گردد. دیگری از راه فرهنگ و دانش و پروراندن و بالا بردن نیروی مغز و اندیشه مردم است که راه راست را به آنان می آموزند و به رازهای جهان آفرینش آگاه می سازند.
با آنچه گفته شد هر کس با اندیشه پاک در یکی از این دو راه گام بردارد، بی گمان از پیروزی خداداده برخوردار می شود و در کاری که پیش می گیرد به آماج (هدف) می رسد. من بسی خورسندم که در کار بررسی یسنا یعنی در آشکار ساختن فرهنگ درخشان باستانی بدانسان که باید از بخشش این پیروزی خداداده بهره مند شدم و در این راه بزرگ کامیاب گشتم...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
284
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1398/10/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بررسی یسنا - هات 9

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بررسی یسنا - هات 9
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک