رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

داروخانه در کوه و دشت و اعجاز گیاهان

داروخانه در کوه و دشت و اعجاز گیاهان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 20 رای
این کتاب با دسته بندی های بسیار دقیق گیاهان داروئی (به همراه عکس)، محل رویش، قسمت مورد استفاده (گل، برگ، بذر، میوه، ریشه و پوست و...) و خواص دارویی را که با آزمایش تجربه های هزارها سال به اثبات رسیده است، معرفی می نماید تا عموم مردم را از میراث ارزنده طب سنتی ایران و اسلام آشنا سازد.
طب جدید حدود صد و چندین سال پیش از اروپا به ایران وارد شد و به تدریج با زرق و برق و دسته بندی های جدید داروهای شیمایی جایگزین طب سنتی شده است. ایرانیها اساتید طب سنتی و حکیمها مانند بوعلی سینا، رازی، فارابی، اهوازی، جرجانی و غیره را از یاد نبردند بلکه نام های آنان را زنده نگه داشته اند و دانشگاهها، بیمارستانها، خیابانها و داروخانه ها را با اسم این حکیم ها عظمت می بخشند. ولی متاسفانه علوم داروسازی امروزه گیاهان و درمان با نسخه های سنتی آنها را به فراموشی سپرده اند. زیرا که هیچ دانشگاه یا مدرسه ای در ایران این علم را تدریس نمی نماید و به فکر احیای طب سنتی نیست. کتاب قانون ابن سینا قبل از اینکه به فارسی ترجمه شود به زبانهای اروپایی ترجمه شده و صدها سال در دانشگاههای اروپا کتاب درسی طب بود. در صورتیکه ایران مهد گیاهان داروئی و طب سنتی بوده است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1398/09/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی داروخانه در کوه و دشت و اعجاز گیاهان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
داروخانه در کوه و دشت و اعجاز گیاهان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک