رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
کوگیتو و تاریخ جنون
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
فاطمه ولیانی که پیش از این "تاریخ جنون"، کتاب مهم میشل فوکو را به فارسی ترجمه کرده این بار مجموعه مقالاتی از میشل فوکو و ژاک دریدا را به فارسی برگردانده است، کتابی با عنوان "کوگیتو و تاریخ جنون" که با متنی سه صفحه ‏ای از فوکو با عنوان "حبس بزرگ" آغاز می‏شود. ترجمه فارسی ولیانی از "تاریخ جنون" بر اساس نسخه‏ای صورت گرفته که فوکو در سال ۱۹۶۳ با حذف کلی یا جزئی برخی فصلها برای انتشارات پلُن تنظیم کرد. حبس بزرگ در واقع سه صفحه حذف شده از این نسخه است که فوکو در آن از دکارت و طرد فلسفی جنون سخن می‏گوید. پس از آن مقاله‏ ای از دریدا با عنوان "کوگیتو و تاریخ جنون" و سپس چند صفحه آغازین "پاسخ به دریدا" به قلم میشل فوکو آمده است که وی در آن پیش از پرداختن به دکارت و دفاع از تفسیر خود از تاملات اساس دیدگاه دریدا را نقد می‏کند و از اختلاف بنیادین دیدگاه خود و دریدا می‏گوید. پس از آن "تن من، این کاغذ، این آتش" نوشته میشل فوکو آمده که پاسخ نهایی و معروف او به دریداست و به تحلیل گفتار دکارت در تاملات و نگاه این فیلسوف قرن هفدهم به جنون اختصاص دارد. فوکو اما پس از سالها در سال ۱۹۷۲ پاسخی بر نقد دریدا نوشت که با عنوان "پاسخ به دریدا" در نشریه ژاپنی پایدیا به چاپ رسید. مقاله ‏ای که فوکو آن را با تغییراتی چند و شرح و تفصیل بیشتر با عنوان "تن من، این کاغذ، این آتش" به صورت ضمیمه در چاپ دوم تاریخ جنون (۱۹۷۲) منتشر کرد.
کتاب "کوگیتو و تاریخ جنون" این مناقشه فوکو و دریدا در باب دکارت را در اختیار فارسی ‏زبانان نیز قرار داده است، مناقشه‏ ای که در واقع دو نگاه متفاوت به فلسفه، تاریخ و پیوند آن دو با یکدیگر را آشکار می‏کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1398/10/09

کتاب‌های مرتبط

نوپیدایی: از آشفتگی به نظم
نوپیدایی: از آشفتگی به نظم
3.5 امتیاز
از 2 رای
The Will to Power
The Will to Power
5 امتیاز
از 5 رای
حکمت سقراط و افلاطون - جلد ۱
حکمت سقراط و افلاطون - جلد ۱
4.8 امتیاز
از 114 رای
KANT
KANT
5 امتیاز
از 4 رای
نظریه شناخت
نظریه شناخت
4.2 امتیاز
از 30 رای
گفتار در روش راه بردن عقل
گفتار در روش راه بردن عقل
4.6 امتیاز
از 111 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کوگیتو و تاریخ جنون

تعداد دیدگاه‌ها:
1
به نظرم برای کسی که علاقه‌مند به دقیق‌تر فهمیدن کتاب تاریخ جنون فوکو است، این کتاب بسیار مفید است. دست‌کم برای من، که در دوره‌ی دانشجویی با این کتاب‌ها سروکله می‌زدم، این‌طور بود. خصوصاً چون جوابیه‌ی فوکو به دریدا لحنی جدلی دارد، خیلی نکته‌ها در آن برجسته شده که به فهمیدن منظور فوکو از نظریات‌اش در تاریخ جنون کمک می‌کند.
البته دریدا هم چند سال بعد، بعد از مرگ فوکو، سخنرانی‌ای درباره‌ی این جدل‌ها کرد که در این کتاب ترجمه نشده است.
کوگیتو و تاریخ جنون
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک