رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فرهنگ ضرب المثلهای مردم عرب خوزستان

فرهنگ ضرب المثلهای مردم عرب خوزستان
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 7 رای
یکی از جلوه های فرهنگ و تمدن و ادبیات هر ملتی امثال و حکمو کلمات قصار و پرمغزی است که از دهان بزرگان علم و ادب و یا مردم عامی آن سرزمین در طول تاریخ جوشیده است که گاهی پیشینه برخی از این امثال بر بعضی از مردم روشن نیست. در میان تمام آثار ادبیات عامه هرگروه و ملت، ضرب المثلها مبین شخصیت و ویژگی های روحی آن گروه یا ملت است مجازها، کنایه ها و استعاره های بی شماری که در مثل ها به کار رفته به منزله اسباب و ابزارهایی است که هر قوم و ملتی احساسات و نمایش ها خود را اعم از کمدی و درام و تراژدی در آن به روی صحنه می آورد و با صداقت تمام و به طور ناخودآگاه، معتقدات، خرافات و سنت ها و هر چه را به آن ایمان دارد؛ در طول تاریخ در همین امثال و حکم منعکس می کند. زبان عربی محلی مردم خوزستان نیز مانند همه زبان های دیگر، دارای ضرب المثل هایی است که هر کدام از آن ها دارای دنیایی از ذوق و اندیشه و حسن تعبیر در ادای مقصود است.
کتابی که پیش رو دارید گزیده ای است از ضرب المثل های مردم عرب خوزستان که بیشتر از زبان مردم و تعدادی نیز از منابع گوناگون گردآوری شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sham0
sham0
1398/08/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ ضرب المثلهای مردم عرب خوزستان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فرهنگ ضرب المثلهای مردم عرب خوزستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک