رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
غرب و قومیت
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
درآمدی بر سیطره قومیت و نژادگرایی بر اندیشه های مغرب زمین

نگاه جامعه شناختی غرب به سایر جوامع بعضا متمایل به اگوسانتریسم و خود محوربینی است. خود محوربینی پدیده ای خلق الساعه و امروزی نیست بلکه در تاریخ اندیشه غرب کمابیش می توان رگه هایی از آن را بطور آشکار و پنهان یافت. ظهور القابی چون؛ بربر و وحشی و انتساب آن را به گستره فرهنگ شرق و جوامع غیر غربی که در طول تاریخ از باستان تا به امروز از سوی دسته ای از اندیشمندان مغرب زمین صورت گرفته است نشان از این واقعیت دارد.
نگارنده تلاش کرده است با نظری گذرا بر تاریخ نژادگرایی در غرب اندیشه های فلسفی و آرای نظری علمی و تجربی اندیشمندان مغرب زمین را که به ظهور فرضیه اصالت نژادی غرب انجامیده است به تیغ نقد کشاند
مطالب این کتاب در چهار فصل گرد آمده است. فصل نخست به کلیات نظر داشته که مشتمل بر معنای لغوی و اصطلاحی نژاد، تبیین نظریه نژادگرایی و استدلال نژادگرایان در فرایند اندیشه اعتقادی خود و نیز سیر تاریخی نژاد گرایی در جهان غرب؛ از یونان باستان تا غرب کنونی می باشد.
در فصل دوم خاستگاه نژادی سفرنامه های غربی و طرز کار سفرنامه نویسان مورد بررسی قرار می گیرد و بطور نمونه به تعدادی از آنها با تکیه بر موضوع ایران و ایرانیان پرداخته می شود.
فرضیه های نژادی در اندیشه های نظری غرب عنوان سومین فصل از کتاب را بخود اختصاص می دهد. در این فصل به تفصیل پاره ای از اندیشه های نژادگرایانه اندیشمندان بلند آوازه غرب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
در فصل چهارم با عنوان امتیازات نژادی از منظر چهره شناسی بخش دیگری از جریان نژادگرایی غرب بررسی و بازخوانی و نقد می شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1398/05/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی غرب و قومیت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
غرب و قومیت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک