رسته‌ها
تشیع در تاریخ
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 15 رای
این کتاب پژوهشی در مبانی اعتقادی، تاریخ سیاسی و حکومتهای شیعه از آغاز تا پایان دوره صفوی »نوشته احمدرضا خضری (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) است.
در طول تاریخ پرتلاطم اسلامی، شاهد تشکیل دولتهای شیعه از شرقترین مرزهای جغرافیایی تا غربیترین آنها بودیم. از آنجا که تشکیل حکومت از اهداف استراتژیک امامان شیعه بوده است، و اجرای احکام الهی و استقرار آن نیز راهی جز این ندارد، شیعیان با گنجایش های مختلف در عصر بعد، این مهم را به خاطر دقیق قرار داده و به دنبال تحقق آن؛ بنابراین در تاریخچه طول تاریخ پرتلاطم اسلام ناب، شاهد تشکیل دولتهای شیعه از شرقترین مرزهای جغرافیایی تا غربیترین آنها بودیم.
«تشیع در تاریخ» نوشته دکتر سید احمدرضا خضری، تلاش در ارائه تصویری از زندگی پربار امام شیعه و دولتهای شیعه در مقیاس کوچک است. و دارای نقشه هایی است که از Atlas Rosin Shi'a استفاده شده است.
کتاب در سه بخش و ضمایم به شرح زیر نوشته شده است:
بخش اول: مبانی اعتقادی و اندیشه شیعه (کلیات، پیدایش تشیع و تشیع در دوره خلفای سهگانه)،
بخش دوم: تشیع در دوره حضور امامان معصوم (ع)
بخش سوم: دولتها و خاندانهای شیعه (حکومت ادریسیان، حکومت الوانیان تبرستان، حکمتی و اسماعیلیان، زیدیان یمن، دولت حمدانی، دولت البویه، حکومت بنی مزید، کمیته بنی حمود در اندلس، حکومت سربداران خراسان، حکومت مرعشیان مازندران، حکومت آل کیا در گیلان، دولت صفوی، حکومت عادل شاهیان، حکومت قطب شاهیان، حکومت نظام شاهیان.
کتابخانه و ضمایم نقشه هم پایان بخش این کتاب هستند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
473
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
omidrouzdar
omidrouzdar
1398/05/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تشیع در تاریخ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تشیع در تاریخ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک