رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نور جهان
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 10 رای
نویسنده:
مترجم:
پیروز سیار
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 10 رای
این کتاب حاصل گفت‌وگوی طولانی لیدی داتاس، شاعر و نویسنده‌ی فرانسوی، با کریستیان بوبن است که از چهره‌های سرشناس ادبیات معاصر فرانسه به شمار می‌آید. در این گفت‌وگو بوبن به تامل در مورد تحولات روحی خود می‌پردازد و از عناصر شکل‌دهنده‌ی تفکر خویش سخن به میان می‌آورد. در باب شاعران و نویسندگانی که دلبسته‌ی آن‌هاست، صحبت می‌کند و آرای انتقادی خود را درباره‌ی پاره‌ای از چهره‌های مشهور ادبی بیان می‌دارد. وی تصریح می‌کند که به تعریف خاصی از ادبیات نظر دارد و سنخ ویژه‌ای از آثار ادبی را می‌ستاید.

قسمت های زیبایی از کتاب :
- نوشتن همواره برای من در حکم راه و التیام بوده است .
- دوست داشتن کسی در حکم خواندن اوست . در حکم آن است که بتوانیم تمامی جمله هایی را که در دل دیگری است بخوانیم و در حال خواندن ، دل او را از بند برهانیم .
- آنگاه که نور حقیقت همه جا را روشن سازد ، عشق فرا رسیده است .
- در این زندگی ، درباره ی معاشرت ها می توانیم خطا کنیم و در ضمن بسیار خطا می کنیم .
- از همه چیز می توان استفاده ی نادرست کرد ، حتی از حقیقت ، همچنان که از همه چیز می توان لذت برد ، حتی از پاک ترین چیزها .
- برای عمل بدی که مرتکب شده ایم ، بیشتر در پی آنیم که تسلی خاطر داده شویم تا آنکه عفو گردیم ، از آن روی که پس از آن بتوانیم راه را ادامه دهیم .
- عشق ورزیدن عملی ماورای طبیعی است ، تجربه ای عرفانی است و جز این چیزی نیست .
- پایان زندگی ما لزوما همان روز مرگمان نیست : برای برخی کسان ، این روز بسی پیش تر فرا می رسد ، اما برای آن کس که به راستی زنده است ، شاید هرگز فرا نرسد .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sham0
sham0
1398/06/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نور جهان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نور جهان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک