رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

هگل یا مارکس: نقدی بر جریان روشنفکری در ایران

هگل یا مارکس: نقدی بر جریان روشنفکری در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 21 رای
در این کتاب بیش از حکومتگران، روشنفکران مورد حمله و انتقاد بسیار جدی قرار می گیرند و جامعه روشنفکری ما برای رشد و اصلاح خویش نیازمند شنیدن یک چنین انتقادی است.
در این نوشته مراد از روشنفکری صرفا آن گروه اجتماعی نیست که به جهان بینی و ارزش های عصر روشنگری ایمان دارد، بلکه منظور همه صاحبان فکر و اندیشه است که می کوشند در پرتو شناخت، تفکر و آگاهی به همه چیز از جمله حیات اجتماعی و تاریخی خویش نظر کنند.
انتقادات این کتاب به جریان روشنفکری ایران بی شباهت به نقدی نیست که مارکس به هگل می کند. از نظر مارکس فلسفه هگل، به جای پا، با سرش راه می رود. به تعبیر ساده تر اندیشه اکثریت قریب به اتفاق فیلسوفان، اهل نظر و روشنفکران ایرانی، اندیشه هایی پا در هوا و سردرگم و بی ارتباط با سرنوشت عمومی جامعه ایرانی و روند و حرکت کلی این جامعه در بستر تاریخ جهان است. فیلسوفان و روشنفکران ما فراموش می کنند که همه ما تحت تاثیر زندگی واقعی و شرایط آن هستیم و فکر و زندگی از یکدیگر جدا نیست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1398/09/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هگل یا مارکس: نقدی بر جریان روشنفکری در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
هگل یا مارکس: نقدی بر جریان روشنفکری در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک