رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پسر ستاره: زندگینامه پورسینا
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 9 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 9 رای
از متن کتاب:
دو سال بود که نوح بن منصور سامانی به جای پدرش بر تخت نشسته بود. در ابتدا مردم بخارا حکومت او را جشن گرفتند، اما مدت زیادی نگذشت که جنگ ها و درگیری های امیر با سردارانش شروع شد و جان مردم بخارا را به لب رساند. امیر نوح به کمک وزیر دانشمندش، ابوالحسن عتبی، توانست سردار مقتدر و امیر لشکرش، ابوالحسن سیمجور را به قتل برساند و به این وسیله زهر چشمی از مخالفان خود بگیرد و آن ها را سر جای خود بنشاند.
عبدالله سینا، یکی از مردانی بود که در آن روزگار در دربار امیر نوح کار می ‎کرد. عبدالله پیش از آن به پدر امیر نوح، یعنی منصور سامانی هم خدمت کرده بود. او، که مردی باتجربه و فهمیده بود، وقتی اوضاع پایتخت را شلوغ و پر از درگیری دید، سعی کرد از این درگیری ها دور باشد. برای همین پیشنهاد یکی از دوستانش در دیوانخانه را پذیرفت و از بخارا به « خرمیثن » رفت تا به کار وصول مالیات آن ناحیه بپردازد. خرمیثن روستای بزرگی در حومه بخارا بود که روستاهای کوچکتر نیز، زیر نظر حاکم آن اداره می ‎شد. عبدالله علاوه بر این که در خرمیثن، از درگیری های داخلی دور بود، خوشبختی دیگری هم نصیبش شد. او که برای گرفتن مالیات به روستاهای اطراف خرمیثن رفت و آمد داشت، در یکی از آن روستاها به نام افشنه، با خانواده نجیب و آبرومندی آشنا شد و این آشنایی، آن قدر عمیق و صمیمی شد که عبدالله با دختر آن ها، ستاره ازدواج کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
سپربلوط
سپربلوط
1398/04/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پسر ستاره: زندگینامه پورسینا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پسر ستاره: زندگینامه پورسینا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک