رسته‌ها
سیاه پوشی در سوگ ائمه نور
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 3 رای
این کتاب به تبیین ریشه های تاریخی و اعتقادی سنت سیاه پوشی در عزای اهل بیت(ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می پردازد و شیوه تدوین و نگارش آن به گونه ای انتخاب شده است که در عین بهره مندی خواص، برای عوام هم سودمند باشد.
کتاب حاضر در 15 فصل به بررسی ریشه های تاریخی و مبانی فقهی سیاه پوشی در سوگ اهل بیت(ع) پرداخته است. در این کتاب علاوه بر بررسی های دقیق و متقن ریشه های تاریخی و مبانی فقهی سیاهپوشی در سوگ ائمه نور(ع) بیش از هفتاد صفحه عکس رنگی از مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و خطبای کرام و شخصیت های برجسته علمی و ... به چاپ رسیده است.
«طرح مسئله»، «رنگ سیاه؛ رنگ پوشش، هیبت، اعتراض و عزا»، «رمز انتخاب رنگ سیاه در ایام عزا»، «سیاه پوشی در ملل و اقوام جهان»، «سیاه پوشی در عرب»، «سیاه پوشی در سوگ آل الله؛ رسم جاری اهل بیت(ع) و دوستان آنان در تاریخ»، «رنگ سیاه، در نخستین عزاداری آشکار و عمومی شیعیان (بغداد، عاشورای 352 هجری»، «سیاه پوشی بنی عباس؛ تمسک به شعار شیعه برای دستیابی به قدرت!»، «نتیجه مباحث گذشته»، «دلایل جواز و استحباب سیاه پوشی در سوگ ائمه اطهار(ع)»، «فتاوی علما در استحباب سیاه پوشی (در سوگ سالار شهیدان(ع)»، «سیاه پوشی عرشیان در عزای سالار شهیدان(ع)» و «سیاه پوشی جنیان در عزای سالار شهیدان(ع)» برخی از مطالب این کتاب را تشکیل می دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
394
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نافله
نافله
1398/04/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیاه پوشی در سوگ ائمه نور

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سیاه پوشی در سوگ ائمه نور
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک