رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بوسه بر خاک پی حیدر
امتیاز دهید
5 / 3.2
با 9 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.2
با 9 رای
کتاب بوسه بر خاک پی حیدر (ع) درباره ایمان و آرمان فردوسی و تاثیر شاهنامه از قرآن و احادیث معصومین(ع) همراه با نقد نظریات و آرای برخی از شاهنامه پژوهان معاصر به بحث می پردازد. نویسنده در دو فصل نخست کتاب از تبلیغات دوران پهلوی به مثابه شیوه ای در تحریف تاریخ و ایجاد تقابل مصنوعی میان ایران و اسلام, به تفصیل سخن می گوید . وی معتقد است: «اصولا در عصر پهلوی, بر فردوسی دو گونه ستم رفت: یک نوع ستم با هتاکی صریح به ساحت شاعر صورت گرفت و ستم دیگر که شایعتر و از جهاتی بدتر بود با مسخ و تحریف شخصیت و پیام وی».
نگارنده در ادامه, مباحثی از این دست را مطرح می سازد:
«تابش آفتاب قرآن و عترت(ع) بر آفاق شاهنامه», «تشیع و شاهنامه ;سرنوشت یکسان در تاریخ ایران», «ابیات مدح خلفا در شاهنامه ;اصیل یا الحاقی», «دیپاچه شاهنامه ; برگی زرین از کلام و حکمت شیعی», «فردوسی, پیرو استوار رسول(ص»).
در آخرین بخش کتاب پنج ضمیمه با این عناوین مندرج است:
«پورداود ;قصه یک استحاله», «نیما یوشیج ;طعنه بر سیمرغ», «چالش با محمود شیرانی», «تحریف متون و مصادر کهن, توطئه ای مستمر بر ضد مذهب اهل بیت(ع») و «رفض و رافضی با نامی مستعار برای تشیع اثنی عشری».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
نافله
نافله
1398/04/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بوسه بر خاک پی حیدر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بوسه بر خاک پی حیدر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک