رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سلامت ، بهداشت و زیبایی در عصر قاجار

سلامت ، بهداشت و زیبایی در عصر قاجار
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 10 رای
نویسنده:
مترجم:
مسعود کثیری
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 10 رای
این کتاب مجموعه مقالاتی است که توسط خانم دکتر سحر برجسته و جمعی از همکاران ایشان تألیف و در کشور هلند، به‌وسیله انجمن بین‌المللی مطالعات قاجار به چاپ رسیده است. تلاش نویسندگان بر این بوده تا با بیانی شیرین و روان و عین‌حال تقن، به ابعاد مختلف بهداشت و درمان و حوزه‌های مرتبط با آن همچون آرایش و زیبایی، در دوره قاجار بپردازند. در سال‌های اخیر محققان و مؤسسات پژوهشی زیادی به مطالعه اوضاع اجتماعی دوره قاجار پرداخته‌اند که یکی از آن‌ها، انجمن بین‌المللی مطالعات قاجار است که در 24 جولای سال 2000 توسط دکتر منوچهر اسکندری قاجار تأسیس شده است. این انجمن غیرانتفاعی، غیرسیاسی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است و هدف از تأسیس آن ایجاد زمینه مبادله آرا و نظرات میان محققان و علاقه‌مندان به مطالعات دوره قاجار است. این انجمن مجموعه سالانه تحت عنوان The journal of the Internationsl Qajar studies Association منتشر می‌سازد که در آن مقالات و نوشته‌های مربوط به دوره قاجار به چاپ می‌رسد.

رویکرد اساسی در این کتاب پرداختن به آگاهی‌های مردم از پزشکی سنتی و راهکارهای درمانی در شرایط محرومیت مطلق از خدمات پزشکی دولتی بوده است که با نگاهی نو و بر اساس پژوهش‌های میدانی با استفاده از روش‌های تطبیقی به آن پرداخته‌شده است. آنچه مردم را وادار به انتخاب چنین راهکاری کرده صرف باورهای عامیانه نبوده است هرچند ممکن است، در برخی موارد چنین پیرایه‌هایی هم داشته باشد. آنچه این کتاب را بر موارد مشابه ممتاز می‌کند اینکه مؤلف فقط به بررسی روش‌های گیاه‌درمانی اکتفا نکرده بلکه با رویکرد ژرفانگر مردم شناختی به هر سازوکاری دیگر که به‌زعم درمانگران مفید و مؤثر بوده نیز پرداخته است. با چنین رویکردی است که این کتاب مجموعه دانش‌های گوناگون درمانی، اعم از گیاهی و غیر گیاهی، حتی رفتاردرمانی را نیز دربر می‌گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
omidrouzdar
omidrouzdar
1398/03/11
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سلامت ، بهداشت و زیبایی در عصر قاجار

تعداد دیدگاه‌ها:
2
امروز سه فصل پایانی این کتاب را برای یک کار پژوهشی مطالعه کردم. مقاله‌ها چندان دندانگیر نبودند و ترجمه هم مجموعاً ضعیف بود. بدتر از همه اینکه مترجم تمام ارجاعات و پاورقی‌ها را حذف کرده بود!
[quote='hanieh']نسخه ی ویرایش شده جایگزین شد.[/quote]
سلام عرض میکنم خدمتتون ! سرکار خانم ((hanieh))
ببخشید نتونستم تو پی وی مزاحمتون بشم گویا قفل شده بود.‌
خواستم ازتون خواهش کنم اگه براتون مقدوره کتاب سرمایه جلد چهارم از کارل مارکس لینک دانلودش رو عنایت بفرمایید!
خیلی ازتون سپاسگزارم .
سلامت ، بهداشت و زیبایی در عصر قاجار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک