رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تنور و داستانهای دیگر
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 13 رای
بی‌تردید هوشنگ مرادی کرمانی یکی از شناخته‌شده‌‏ترین چهره‌های ادبیات کودک و نوجوان ایران است. خلق «قصه‌های مجید» اولین اتفاق مهم زندگی حرفه‌ای اوست که خاطرات شیرینی را در ذهن مخاطبانش تداعی می‌کند. درخشش مرادی کرمانی در جشنواره‌‏های مختلف و ترجمه آثار او موفقیتی بزرگ برای ادبیات کودک و نوجوان ایران محسوب می‌‏شود. کتاب «تنور و داستان‌های دیگر» یک مجموعه داستان کوتاه به قلم هوشنگ مرادی کرمانی است. نویسنده در این کتاب از اتفاقات روستا و کودکانش می‌نویسد. از ویزگی داستان‌های این مجموعه مانند تمام آثار هوشنگ مرادی کرمانی، فضای ساده و صمیمانه روایت داستان است.
در بخشی از داستان «تنور» آمده است:
«تنور را آتش کرد. هی هیزم ریخت. شعله‌ها و دود نمی‌گذاشت دیواره‌های تنور را ببیند. «حتما اتفاقی می‌افتد. اتفاق بد. آستین پیراهنم آتش می‌گیرد و کم‌کم آتش به تمام لباسم می‌رسد. بچه که نباید با آتش بازی کند. من که بچه نیستم، یازده سال دارم. مادربزرگم ده سالش بود که آمد خانه پدربزرگم، هزار کار بلد بود». اولین نان را به دیوار بالای تنور زد. هنوز هم از ته تنور دود درمی‌آمد. دود رفت تو چشم‌هایش، سوخت. چانه خمیر پهن شده خوب به دیوار تنور نگرفت، نچسبید. مچاله شد و ریخت توی تنور...»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
سپربلوط
سپربلوط
1398/02/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تنور و داستانهای دیگر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تنور و داستانهای دیگر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک