رسته‌ها
چرا مدادم رنگ نداره؟
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
کتاب چرا مدادم رنگ نداره؟ ۳۰۰ نکته مدیریتی حاصل تجریبات چندین ساله‌ی محمدعلی سیفی کاشانی، برای مدیران و پرسنل سازمان‌ها است.
نویسنده‌ی کتاب پس از کسب تجارب مختلف و خواندن مقالات، کتب و نوشته‌های گوناگون، بزرگترین دستاوردش این بود که ارزش فوق‌العاده‌ی زمان را حس و یا حتی لمس کرد. این متغیر بسیار مهم، یکی از بزرگترین عواملی است که می‌تواند موجب خوشبختی شود و به شما کمک می‌کند که افراد کاردان و موفق را از انسان‌های جامانده و ناکام تشخیص دهید.
در بخشی از کتاب چرا مدادم رنگ نداره؟ می‌خوانیم:
موفقیت، یک معلم بد است که افراد باهوش را به گونه‌ای اغوا می‌کند تا به این باور می‌رسند که هیچ گاه شکست نخواهند خورد و یا فرد را دچار خود بزرگ بینی می‌کند. این بیماری پیش زمینه شکست است. امروز فکر کردن به یک محصول شکست ناپذیر منجر به از دست رفتن و منسوخ شدن ایده‌های فردا می‌شود. قطعاً افراد موفقیت را بیش از شکست می‌پسندند اما بعضا شکست است که بیش از هر چیز دیگر منجر به یادگیری انسان می‌شود و بهترین فرصت‌ها را برای رشد در اختیار فرد قرار می‌دهد.
پس اگر در کاری شکست خوردیم و یا در جایی تصمیمی درست نگرفتیم با جرات به آن اعتراف کنیم و آن را پله‌ای از موفقیت بدانیم. هیچ چیز در دنیا مطلقا شکست ناپذیر نیست. همواره همه در تلاشیم که از شکست‌ها بگریزیم اما در مواجهه با آن‌ها باید چه کرد؟ همه‌ی ما ممکن است در زمینه‌های کاری، تحصیلی و زندگی شخصی با شکست مواجه شویم.
بایستی راهکاری بیاندیشیم که از شکست‌هایمان برای رفع نقاط ضعفمان درس بگیریم و از تکرار شکست‌ها جلوگیری کنیم. شکست یکی از دلهره‌آورترین مفاهیم در زندگی انسان است. در طرف مقابل موفقیت یک مفهوم جادویی برای اکثر انسان‌ها است. انسان‌ها دوست دارند که بر پیشانی شان برچسب "موفق" زده شود و همه برای رسیدن به این برچسب در تلاش‌اند و از برچسب "شکست خورده" گریزان.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
208
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mohammadaliseifi
mohammadaliseifi
1398/01/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چرا مدادم رنگ نداره؟

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
چرا مدادم رنگ نداره؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک