رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

نگاه و صدا: جستارهایی در باب سینما

نگاه و صدا: جستارهایی در باب سینما
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 6 رای
نویسنده:
مترجم:
قاسم روبین
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 6 رای
کتاب نگاه و صدا اثری است از پاسکال بونیتزر به ترجمه قاسم روبین و چاپ انتشارات ناهید. این کتاب به منظور بررسی سینما در جایی خارج از کادر معمول که عموما تماشاگران به مشاهده آن می نشینند نگارش شده و تمرکز خود را بر دو مقوله ی مهم و فضایی متفاوت در این عرصه یعنی “نگاه و صدا” و جایگاه و مرتبه ای که به خود اختصاص داده اند، معطوف کرده است؛ دو عنصری که هماهنگی شان و همراهی شان با یکدیگر به نظر امری بدیهی می آید اما در عمل جدا از یک دیگرند. نگارنده هدف خود را با بررسی اجمالی چندین اثر از ساخته های سینمای جهان پیش می برد.

گزیده ای از کتاب:
این صدایی که بار واقعیت و زبان واقعیت را به عهده گرفته، صدای کیست؟ از زبان کی و به جای کی حرف می زند؟ انتخاب فضای خارج از کادر باعث شده تا پرسشهایی از این دست بی جواب ناشنیده بماند. صاحب صدا شخص بی نامی است-از «بخش عمومی»، از تلویزیون یا به طور کلی از بخش اطلاع رسانی-قصدش هم لابد گسترش لایه هایی معنایی است، شاید هم قانونی ترحم انگیز و مهجور، یا نوعی دموکراسی که رنجهای خود را بازگو می کند، دردهای بشری… مجموعه این عوامل، بیش و کم، همان صدای ضعیف شخص بی نامی است که در بیرون کادر حرف می زند، و به طرز مبهمی موضوع مهمی را در پرده و به طور انتزاعی به زبان می آورد، و این در واقع نوعی تجانس با نظام اجتماعی است که می کوشد گفتمان نا متجانس و البته تند زندانیان را جذب و به عبارتی «خودی» کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1398/04/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نگاه و صدا: جستارهایی در باب سینما

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نگاه و صدا: جستارهایی در باب سینما
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک