رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
تئاتر ایرانی: سه مجلس تعزیه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
این مجموعه مشتمل بر سه مجلس تعزیه است كه در قالب شعر روایت شده است. این تعزیه‌ها عبارت‌اند از: "تعزیه عروسی رفتن فاطمه زهرا"، "تعزیه‌ی یحیی بن زكریا" و "سرگذشت شیر افكنی".
در آغاز كتاب مقاله‌ای با عنوان پدیدار شناسی تعزیه به قلم "مایل بكتاش" به چاپ رسیده و برای نمونه در آن خاطرنشان شده است:
".... ارزش‌های جدید تعزیه در مجالسی نظیر "عروسی رفتن فاطمه زهرا" و "شهادت یحیی بن زكریا" راه آفرینش تازه‌ای را می‌گشاید. این دو مجلس، با وجود برجستگی جنبه‌های خنده‌دار و طنزآمیز در واقع شكل "تراژدی ـ كمیك" دارند. هر كدام دارای یكی دو "شبیه" مضحك است. در اولی، خواهر عبدالعزیز و عروس و در دومی سلطان و زن او به درجات مختلف واجد خصوصیات كمیك هستند.... رویداد مضحك در هر دو تعزیه در موقعیت‌های عالی از نظر نمایشی پرورانده شده است. بر هم خوردن نقشه‌ی محیلانه و شرارت‌آمیز خواهر عبدالعزیز در برابر معصومیت و صفای فاطمه شادی برمی‌انگیزد و...". مطلب بعدی در بخش آغازین كتاب نوشته‌ای از "میرزا حبیب اصفهانی" با عنوان "در بازی تماشا و تماشاخانه" برگرفته از روزنامه‌ی "اختر" است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1398/04/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تئاتر ایرانی: سه مجلس تعزیه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تئاتر ایرانی: سه مجلس تعزیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک