رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
حساب برداری
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 8 رای
پیشگفتار مترجم :
قرن نوزدهم را باید قرن کشفیات بزرگ نامید. نظریه تکامل داروین و کشفیات زمین شناسی راجع به تشکیل زمین دیدگاه فکری بشر را دگرگون ساخت. نحقیقات مهم در الکتریسیته و مغناطیس پیامدهای صنعتی مهمی در برداشت که از هر سو پربار بودند. جایگاه اجتماعی ریاضیدان تغییر کرد، و موقعیت پیشین وی که اغلب وابسته به طبقه ای خاص بود وضعیت عام و اجتماعی تری به خود گرفت و ریاضیدانان بیشتری، عمدتاً به عنوان معلم، در اجتماع ظاهر شدند. آزادی بیشتر فکر و ازدیاد انگیزه عصر نوینی در تاریخ ریاضیات به وجود آورد.
در این قرن بود که حساب برداری و آنالیز برداری تولد یافت، و تجلی گاه حساب دیفرانسیل و انتگرال در زمینه های کاربردی گردید. گسترش حیرت آور و قدرت مانورش در مسائل ملموس آن را به صورت پایگاه اصلی ریاضیات درآورد.
کتاب حاضر بیانگر جلوه های این مبحث بوده و در نوع خود کم نظیر و بلکه بی نظیر است. ترجمه اش می تواند در شناخت کاربردهای ریاضی در علوم به فارسی زبانان بسیار موثر باشد، و بی شک در تخمین توان واقعی مفاهیم ریاضی سهم به سزایی خواهد داشت. کتاب را می توان به عنوان ریاضی ۳ در رشته ریاضی و ریاضی ۲ در فنی مهندسی تدریس کرد.

فهرست مطالب :
فصل اول : هندسه فضای اقلیدسی
فصل دوم : مشتق گیری
فصل سوم : توابع برداری
فصل چهارم : مشتقات مراتب بالاتر، ماکزیممها و مینیممها
فصل پنجم : انتگرال گیری
فصل ششم : انتگرالها روی مسیرها و سطوح
فصل هفتم : آنالیز برداری
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
eastsun
eastsun
1398/01/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حساب برداری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
حساب برداری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک