رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

بررسی ناسیونالیسم از دیدگاهی تاریخی و اسلامی

بررسی ناسیونالیسم از دیدگاهی تاریخی و اسلامی
امتیاز دهید
5 / 5
با 4 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 4 رای
از متن کتاب:
ناسیونالیسم از کلمه nation به معنای ملت گرفته شده است. ریشه کلمه nation از کلمه لاتین natio=ناسیو و نیتوس یه معنای محل زاییده شدن یا مقام تولد است.
کلمه ملت nation در قرون وسطی و پیش از آن بر گروهی از مردم که ریشه یکسانی داشتند و به اصطلاح اهل یک محل بودند اطلاق میشد و غیر از این معنی و مفهوم دیگری نداشت. روژه گارودی متفکر و منتقد مسلمان فرانسوی در این زمینه می نویسد: "ناسیون nation در قرون وسطی چنان که ریشه لغوی آن نشان می دهد، نشانه گروهی از مردم بود که ریشه یکسانی داشتند. مثلا در دانشگاه پاریس در سده سیزدهم (دانشجویان) به دسته های مختلفی از ناسیون ها تقسیم می شدند که در آن روزگار چهار دسته بودند: فرانسویان، نورماندیان، پیکاریان و انگلیسیان که بعدها آلمانها نیز به ایشان افزوده شدند. بدین گونه دیده می شود که معنی و مفهوم ناسیون به معنی جدید آن به ویژه در سده نوزدهم یک نقش نهایی سیاسی در اروپا بازی می کرد که در گذشته وجود نداشته است."
قبل از قرون وسطی ناسیونالیسم به عنوان یک مکتب فکری و اجتماعی وجود نداشت. اما پس از آن کلمه nation به مفهوم جدید آن بکار رفت و مکتب فکری ناسیونالیسم به وجود آمد. انقلاب فرانسه را می توان نقطه عطف رواج ناسیونالیسم به عنوان یک مکتب فکری و اجتماعی دانست...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/12/18
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بررسی ناسیونالیسم از دیدگاهی تاریخی و اسلامی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بررسی ناسیونالیسم از دیدگاهی تاریخی و اسلامی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک