رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

مفسران معاصر کرد: حیات، آثار و روش تفسیری

مفسران معاصر کرد: حیات، آثار و روش تفسیری
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 9 رای
در نظر گرفتن عوامل مختلفی چون زمان، مکان، فرهنگ و نوع و میزان نیازها و قدرتِ درک و فهم مخاطبین در برخورد با کلام الهی، مفسر را در ارائه­ ی تفسیر آیاتِ آن یاری می­رساند.
بررسی کمیت و کیفیت تبیینات این کلام الهی، که از آن به “منهج تفسیری” یاد می­شود، یکی از مسایل مطرح و مهم در حوزه­ی “قرآن پژوهی” است که، از فردی به فرد دیگر، و از ملیّت و قومی به ملیّت و قوم دیگر، و از یک سبک زندگی و فرهنگ نسبت به سبک زندگی و فرهنگ دیگر، و از یک برهه از زمان نسبت به برهه­‌ی دیگری از زمان متفاوت است.
ارائه­ی تفسیری از کلام الله مجید(قرآن) بدون در نظر گرفتن عوامل یاد شده و عوامل مشابهی چون اوضاع اجتماعی، تاریخی، سیاسی مفسر و مخاطبینِ تفسیر، نمی­تواند تفسیری مطلوب باشد، و همین امر جایگاه تفاسیر و اهمیت آن­ها را در میان اقوام مختلف و در زمان­های گوناگون بیشتر نمود می­بخشد.
بررسی و شناخت منهج تفسیری مفسران، علاوه بر آنچه گفته شد، خواننده را با فرهنگ، اوضاع مختلف، نیازها و… اقوام گوناگون آشنا می­کند.
بر اساس آنچه گفته شد، منهج تفسیریَ مفسران، به صورت عام، علاوه بر داشتن روندی مشترک، تحت تأثیر عوامل فوق الذکر بوده و همین عوامل سبب گوناگونی آن­ها و داشتن ممیزات خاصِ هر یک نسبت به دیگری شده است.
موضوع این کتاب، بررسی چگونگی تبیین کلام الهی و نیز کمیّت و کیفیت تأثیر عوامل یاد شده در استفاده از این کلام از سوی مفسران کُرد، در سده‌­ی اخیر، و تحلیل و نقد این امر می­باشد.
در سده‌­ی اخیر بیش از 80 مفسر و مترجم کُرد به تبیین کلام الله مجید همت گماشته که در این میان کردستان عراق با 57% بیشترین تفاسیر را به خود اختصاص داده و کردستان ایران با 37% و کردستان ترکیه با 6% در رده­‌های دوم و سوم قرار دارند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1397/12/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مفسران معاصر کرد: حیات، آثار و روش تفسیری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مفسران معاصر کرد: حیات، آثار و روش تفسیری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک