رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
چخوف: زندگی و آثار
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 24 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 24 رای
از متن کتاب:
کسی که زندگی و سرنوشت آنتوان پاولویچ چخوف را بررسی می کند، در شگفت می ماند که چگونه امکان دارد انسانی با کوهی از مشکلات که مانع از رشد و شکوفایی است، روبرو شود و پیروز و سربلند بیرون آید؟ مردی برخاسته از خانواده ای متوسط که در خواروبار فروشی پدرش در شهری کوچک شاگردی می کند، معلم سرخانه می شود، سپس در دانشکده پزشکی تحصیل می نماید، داستانهای خود را در روزنامه های محلی به چاپ می رساند و سرانجام به اوج شهرت در نویسندگی می رسد.
پیمودن راهی اینچنین ناهموار، نیروی درونی متمرکز، اراده ای خلل ناپذیر و تلاشی خلاق می طلبد. به نظر می رسد که سرنوشت، چخوف را به سوی کوره راهی طاقت فرسا می کشاند تا نبوغ او را صیقل دهد. راهی پر از دام های فریبنده که بسیاری از انسان های مستعد، همچون برادران چخوف، توان لازم را نداشتند تا از آن بگذرند. برادران او الکساندر و نیکلای که یکی در نویسندگی دستی داشت و دیگری در هنر نقاشی، با وجود داشتن قریحه و استعداد، نتوانستند در راستای شکوفایی هنر خود گام بردارند، زیرا برای باروری استعداد، کار و تلاش پیگیرانه و خستگی ناپذیر لازم است. چخوف برای هر آنچه بدست آورده بود، بهای گزافی پرداخت. او در مسیر تعالی خویش چه تلاش ها که نکرد. در استفاده از فرصت ها، هر چند کوچک هرگز غفلت نورزید و حتی در راه پربار کردن خود از نثار هستی اش دریغ ننمود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1397/11/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چخوف: زندگی و آثار

تعداد دیدگاه‌ها:
4
[quote='مهرداد ق']من رتبه 400 بودم و امتیازم خیلی بالا بود چرا صفرشده از چند روز پیش تمام امتیازم حذف شده چرا؟[/quote]
کاربر گرامی برای دریافت جواب لطفا به سایت ایمیل دهید.
من رتبه 400 بودم و امتیازم خیلی بالا بود چرا صفرشده از چند روز پیش تمام امتیازم حذف شده چرا؟
چخوف از نویسندگان بزرگی است که داستان‌های کوتاهش همیشه تازگی خاص خود را دارند و هرگز کهنه نمی‌شوند. باوجود اینکه بیش از صد سال از مرگ این انسان بزرگ سپری شده، چندین نسل آمدند و رفتند و فضای داستان ها نیز تا حدود زیادی تغییر کرده، هر خواننده‌ی نسل تازه‌یی که آنها را می‌خواند برایش جذابیت لازم را دارد و آن طنز خاص و تلخ چخوف را حس می‌کند انگار چخوف روانشناسی است که به روح و سرشت ذاتی انسان صرف نظر از عصر او توجه دارد. چخوف تنها 44 سال در جهان ما زیست و در بخش بزرگی از این دوره‌ هم بیمار بود. بیماری او در آن عصر مثل بیماری سرطان در عصر ما است و او باوجود دست و پنجه نرم کردن با این بیماری مهلک آثار جاودانه‌یی از خود به جای گذاشت. مرگ او نیز باشکوه بود. چندسال قبل از مرگش ازدواج کرد. با عشق ازدواج کرد و با عشق سالها و ماه‌های پایانی عمر خود را سپری کرد و در لحظه‌ی پایانی عمر نیز با لبخند، جامی را در مقابل چشمان همسرش سر کشید و جهان را بدرود گفت. پیداست که آپلود کردن هر کتابی در باره‌ی زندگی و کار چنین انسانی بسیار ارزشمند است و جای تشکر از آپلود کننده‌ی گرامی دارد.
چخوف: زندگی و آثار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک