رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
درآمدی بر زبانشناسی تاریخی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 29 رای
نویسنده:
مترجم:
یحیی مدرسی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 29 رای
پژوهش علمی و فیلولوژی
نخستین گام در پژوهش های زیان شناسی ، گردآوری عملی مواد اولیه ای است که موضوع تحلیل ها و تعبیر تفسیرهای بعدی قرار میگیرد. زبان شناسی چهار منبع مشخص برای گرد آوری مواد اولیه در اختیار دارد: گفتار خود زیان شناس ، گفتار افراد دیگری که به زبان او سخن میگویند ، گفتار افرادی که به زبان بیگانه سخن میگویند و بالاخره اسناد مکتوب . هرگوینده یا نویسنده محصول و نماینده یک جامعه زبانی است که دربرگیرنده افرادی است که به یک زیان واحد با تغییرات و تنوعات کم وبیش فرعی ناشی از عوامل جغرافیایی ، اجتماعی ،شغلی و غیره سخن می گویند.
برخی از زبان شناسان ممکن است از اینکه در موضوع ظاهرا متمایزی مانند فقه اللغه یا فیزیولوژی و پژوهش عملی یا میدانی در فصل واحدی از یک کتاب درسی جدیدگنجانیده شوند ، دچار تعجب گردند. از نظر بسیاری ، این دو ، روش های به کلی متفاوتی هستند. فیلولوژی ، پروفسورهای پیر ، نزدیک بین ( و احتمالا آلمانی ) را در نظر مجسم میسازدکه بر روی اسناد کهن خم میشوند، به منابع گردگرفته مراجعه میکنند و برای هر سطر در متن نسخه خطی ، ده شرح می نویسند.

فهرست
گسترده زبان شناسی تاریخی و تطبیقی
پژوهش عملی و فیلولوژی
دسته بندی وراثتی زبان ها
خانواده های زبانی
دگرگونی صوتی
انواع دگرگونی صوتی
بازسازی
خانواده زبان های هند و اروپایی
قیاس
دگرگونی دستوری
دگرگونی معنایی
قرض گیری زبانی
عوامل اجتماعی و روانی
دستور زایشی
زبان و تاریخ
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1397/11/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درآمدی بر زبانشناسی تاریخی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
اگر این نوع کتاب های توسط اهل زبان نوشته شوند خیلی مزه دار خواهد بود.
سلام علیکم. این کتاب قطعاً یکی از منابع مهم و غنی برای دانش جامعه شناسی تاریخی خواهد بود. سپاسگزارم بابت بارگذاری آن در کتابناک
درآمدی بر زبانشناسی تاریخی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک