رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
توقیف هویدا
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 30 رای
داستانی از انقلاب و ماجرای دیدار معهود فرح و بنی صدر در قاهره

کتاب حاضر از چند جهت واجد اهمیت است. نویسنده آن فرزند دومین رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) است. پیش از انقلاب به محفل درباری و دولتی راه داشته و بعد از انقلاب با بختیار و فرح پهلوی همکار و مانوس بوده و به دیدار بنی صدر رفته است.
از آنچه او می نویسد می توان به حقایق تازه ای درباره اپوزیسیون خارج از کشور، روحیات افرادی چون بختیار و بنی صدر، و تلاش های رژیم شاه برای نجات خود در آخرین ماههای پیش از انقلاب پی برد و بخصوص چهره های مرموزی چون منوچهر قربانی فر، بازیگر کودتای نوژه و رسوایی ایران-کنترا را بهتر شناخت.
نکته‌ای که کتاب «توقیف هویدا» برای تاریخ پژوهان قابل توجه است، اهتمام جدی دستگاههای تبلیغاتی و سیاسی آمریکا به مسائل تاریخی است. توجه به زیروبم آنچه در کارنامه کاخ سفید در ایران به ثبت رسیده و تلاش برای وارونه سازی آن صرفنظر از کسب توفیق یا شکست در نیل بدان هدف، نشان از وجود نگاهی کلان و دوراندیشانه به امور فرهنگی و سیاسی دارد که برای سایر ملتها به ویژه آنان که سالها از سلطه بیگانگان رنج برده اند، می تواند درسی بزرگ باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1397/11/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی توقیف هویدا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
توقیف هویدا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک