رسته‌ها
فرستاده
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 14 رای
از کابل تا کاخ سفید، سفر من در جهان آشفته

در کتاب فرستاده‌، زلمی خلیل زاد سفر پر ماجرای زندگی خود را از افغانستان تا ایالات متحده آمریکا با تمرکز بر حوادث و جریانات سیاسی‌ به تصویر می‌کشد؛ هر از گاهی نیز به زندگی خصوصی خود گریزی می‌زند. در این کتاب، او دیدگاه‌های خود و ایالات متحده را در خصوص منطقه‌ی خاورمیانه، به‌ویژه افغانستان، عراق و حتی ایران بیان می‌کند.
فرستاده (The Envoy) متنی است که در آن عواطف، احساسات، شرح زندگی شخصی و دیدگاه‌های صاحب‌نظرانه نویسنده در هم آمیخته است. در این کتاب خلیل‌زاد، دیپلمات افغان – آمریکایی، شرح زندگی خود را با تمرکز بر حوادث سیاسی افغانستان، عراق و ایالات متحده در سه بخش و بیست‌وشش فصل به رشته‌ی تحریر درآورده است.
زَلمِی خلیل‌زاد (Zalmay Khalilzad) متولد سال 1951 میلادی در افغانستان است. خلیل‌زاد در مقام‌هایی چون فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا، سفیر آمریکا و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد خدمت کرد.
زَلمی خلیل‌زاد را می‌توان یکی از اثرگذارترین چهره‌های سیاسی منتسب به افغانستان و آمریکا، در تشکیل دولت افغانستان پس از سرنگونی طالبان دانست. وی همچنین در دوران پیش از سرنگونی صدام و پس از آن نیز با دولت آمریکا همکاری مستمر داشت.

در بخشی از فرستاده می‌خوانیم:
تقریباً نیمه‌شب بود که به بغداد رسیدم. به زندگی بدون تجمل در افغانستان عادت کرده بودم و خیلی انتظار نداشتم محل جدید اقامتم اوضاع بهتری داشته باشد. اما وقتی وارد شدم متعجب شدم. اینجا، محل اقامت سفیر خانه‌ای سه طبقه بود که قبلاً مادرزن صدام در آن سکونت داشت. اقامتگاهی کاملاً مجلل، با معماری پر از نقش و نگار باروک که مبلمان طلایی‌رنگش هنوز آنجا بود. مسئول تشریفات تغییرات لازمِ متناسب با اهداف ما را اعمال کرده بود. طبقه اول یک بخش ورودی، آشپزخانه، و اتاق پذیرایی و نشیمنی داشت که می‌شد تا بیش از صد مهمان را در آن میزبانی کرد. طبقه دوم یک اتاق خواب بزرگ داشت و اتاق خواب مهمانان، مخصوص شخصیت‌های برجسته‌ای مانند وزیر امور خارجه. دفتری با وسایل ارتباطی امن و یک اتاق ورزش کوچک هم داشت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
370
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1397/10/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرستاده

تعداد دیدگاه‌ها:
1
افغانستان (آریانا)، مکانی برای جستجوی تاریخ و هویت فلات ایران و ایرانی
PDF
11 مگابایت
فرستاده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک