رسته‌ها
راشومون و داستانهای دیگر
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 27 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 27 رای
✔️ راشومون و داستانهای دیگر زبان شیوای آکتاگاوا در بیان نابسامانی های روحی و بی عدالتی های اجتماعی، دلپذیر، تکان دهنده و بی نهایت تأثیرگذار است. فضای به کار گرفته شده، شیوه روایت و توصیف های دقیق او از لایه های پنهان ذهن آدمی به گونه ای است که خواننده را با خود به همراه می برد و تا پایان نفس گیر هر داستان ادامه می یابد. با وجود این، سرانجام نیک و بد هر یک از آن ها همچون بارانی است که زنگار غم از آیینه دل انسان ها می شوید و در برداشت آن ها از هستی، افقی نو می گشاید.
آکتاگاوا در هریک از داستان هایش متفاوت و غیرقابل پیش بینی است و این خود گواهی بر این حقیقت است که او علی رغم عمر کوتاه خویش فراتر از زبان قرار دارد. آکتاگاوا دیونوسک در ژاپن نویسنده ای با جایگاه ملی است. اگر برای انتخاب ده نویسنده برتر ملی از پیدایش دوره نوین در 1868 رأی گیری به عمل آید، بدون شک آکتاگاوا یکی از آنان خواهد بود. او حتی می تواند در میان پنج نفر نخست قرار گیرد.
مهم ترین ویژگی آثار آکتاگاوا سبک بسیار عالی اوست.
روانی زبان آکتاگاوا بهترین ویژگی سبک اوست؛ هیچ گاه در جا نمی زند، بلکه همچون موجودی زنده به پیش می رود. آثار انتخاب شده بیشتر به مرگ و زندگی، لایه های پنهان ذهن، تضادهای درونی و نقاط قوت و ضعف انسان ها می پردازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
135
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
.hanieh
.hanieh
1397/12/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راشومون و داستانهای دیگر

تعداد دیدگاه‌ها:
2
فیلم سینمایی راشومون از جاودانه های سینما به شمار میاید. سیستم فکری rashomon effect از این فیلم الهام گرفته است. راشومون افکت یعنی پی بردن به حقیقت از راه شنیدن دروغهای ضد و نقیض. البته فیلم از روی داستان "در بیشه" ساخته شده.
راشومون و داستانهای دیگر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک