رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

خرد، عدالت و نوگرایی: نوشته های اخیر یورگن هابرماس

خرد، عدالت و نوگرایی: نوشته های اخیر یورگن هابرماس
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 20 رای
در این كتاب اندیشه‌های اخیر "یورگن هابرماس "(1929ـ) در باب خرد، عدالت و نوگرایی بررسی و تحلیل شده است .نگارنده در این كتاب، ضمن تایید دیدگاه‌های "هابرماس "خاطر نشان می‌كند" : بی تردید خواننده خیلی زود حس خواهد كرد كه بررسی من از عقاید هابرماس هوادارانه است .این امر تا حدی ناشی از این واقعیت است كه من با برخی از مواضع هابرماس موافقم ;اما تا حدی هم ناشی از ماهیت وظیفه در دست انجام است...هابرماس معمار اصلی نظریه انتقادی جدید است .وی انتقادات خود را متوجه دو هدف یا جهت عمده كرده كه عبارت‌اند از : اثبات‌گرایی و ماركسیسم جزمی....وی سرمایه‌داری نوین را بدین صورت می‌بیند كه خصلت اصلی آن عبارت‌اند از : سلطه داشتن دولت بر اقتصاد و سیر گستره‌های حیات اجتماعی...در جمع‌بندی نظریه‌های هابرماس می‌توان گفت كه وی با قایل شدن اهمیت خیلی بیشتر به نظریه اجتماعی مشخصا ماركسیستی، از راهی كه آدورنو و هوركهایمر پیموده‌اند، باز می‌گردد .هر چند كه فلسفه و لزوم تكیه و تاكید بر آن را مطرح كرده، خود بیشتر به تحلیل ساختارهای اقتصادی و سیاسی می‌پردازد . هابرماس بر خلاف پیشینیان مكتب فرانكفورت به مفهوم صنعت فرهنگ چندان نمی‌پردازد ." عناوین پاره‌ای از مباحث كتاب از این قرار است" : عقلانیت، نظریه اجتماعی و فلسفی سیاسی"، "كنش ارتباطی و عقلانیت"، "عدالت و مبانی اخلاقی ارتباطی"، "مراحل وجدانی كولبرگ، "به سوی حداقلی از اخلاق و جهت‌یابی نظریه سیاسی"، "نوگرایی، عقلانی كردن و سرمایه‌داری معاصر "و "دو وظیفه نظریه انتقادی .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/11/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خرد، عدالت و نوگرایی: نوشته های اخیر یورگن هابرماس

تعداد دیدگاه‌ها:
3
هر چند که فلسفه و لزوم تکیه و تاکید بر آن را مطرح کرده، خود بیشتر به تحلیل ساختارهای اقتصادی و سیاسی می‌پردازد . هابرماس بر خلاف پیشینیان مکتب فرانکفورت به مفهوم صنعت فرهنگ چندان نمی‌پردازد ." عناوین پاره‌ای از مباحث کتاب از این قرار است" : عقلانیت، نظریه اجتماعی و فلسفی سیاسی"، "کنش ارتباطی و عقلانیت"، "عدالت و مبانی اخلاقی ارتباطی"، "مراحل وجدانی کولبرگ، "به سوی حداقلی از اخلاق و جهت‌یابی نظریه سیاسی"، "نوگرایی، عقلانی کردن و سرمایه‌داری معاصر "و "دو وظیفه نظریه انتقادی .
خرد، عدالت و نوگرایی: نوشته های اخیر یورگن هابرماس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک