رسته‌ها
فیدل کاسترو سخن می گوید - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 10 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 10 رای
شامل 18 سخنرانی از 1960 تا 1981

از مقدمه کتاب:
این کتاب دومین کتاب از سلسله پروژه های معرفی انقلابات جهانی است.
پس از سرنگونی سلطنت پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، این امکان برای اولین بار فراهم شد تا توده های مردم کشورمان از مبارزات ستمدیدگان در سراسر دنیا مطلع شوند و همبستگی خود را با جنبش رهایی بخش و انقلابات ضد امپریالیستی اعلام دارند. کتاب حاضر بخشی از تجربیات 26 ساله مبارزات مردم کوبا علیه امپریالیسم آمریکاست که از زبان فیدل کاسترو، رهبر اصلی انقلاب کوبا بازگو می شود.
از زمان پیروزی انقلاب کوبا در سال 1959 تاکنون، دستاوردهای این انقلاب آنچنان چشمگیر بوده اند که حتی دشمنان آنان را نیز مجبور به برسمیت شناختن آنان کرده است: محو بیکاری تبعیض نژادی، ریشه کن ساختن بیسوادی، بهبود سطح زندگی مردم، ارتقای منزلت و موقعیت زنان، گسترش بهداشت و آموزش عمومی و...
رهبری کاسترو از زمان پیروزی قیام بهمن ماه تاکنون پیگیرانه از مبازرات توده مردم کشورمان و نهضت اصیل اسلامی ایران در مقابل انواع توطئه ها و تبلیغات مسموم امپریالیست ها حمایت و پشتیبانی کرده است. فیدل کاسترو در شهریورماه 1360 در ملاقات با هیئت ایرانی شرکت کننده در کنفرانس اتحادیه بین المجالس در هاوانا -که در همین مجموعه چاپ شده است- این همبستگی با نهضت اسلامی و انقلاب ایران را چنین ابراز می کند:" تلقی خودتان را از اسلام به کشورهای منطقه صادر کنید، انقلاب را به تمام جهان صادر کنید."
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
709
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/10/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فیدل کاسترو سخن می گوید - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فیدل کاسترو سخن می گوید - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک