رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نقاب دیمتریوس
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 14 رای
نویسنده:
مترجم:
سهیل طاهری
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 14 رای
✔️ داستان این کتاب درباره تبهکاری بین المللی به نام "دیمیتریوس ماکروپولوس" است که در نیمه اول قرن بیستم و در فاصله سال های بین دو جنگ جهانی در کشورهای حوزه بلوک شرق اقدام به جاسوسی، قاچاق مواد مخدر و ترور برخی چهره های مشهور سیاسی می کند.
ماجرا از آنجا آغاز می شود که "چارلز لاتیمر" انگلیسی خوش مشربی که کارش نوشتن داستان های جنایی و پلیسی است، با هدف یافتن سوژه ای ناب برای نوشتن کتاب تازه اش به ترکیه سفر می کند و در این سفر به طور اتفاقی با "کلنل حقی" رئیس سازمان پلیس مخفی این کشور دیدار می کند.
در این ملاقات است که پرونده تبهکاری بین المللی با نام اصلی "دیمیتریوس" و با نام های خانوادگی متعدد (از جمله تلادیس، طلات و ...) به این جنایی نویس انگلیسی ارائه و به او پیشنهاد نگارش یک داستان پلیسی جذاب و خواندنی داده می شود.
این کلنل تُرک پس از آنکه اطلاعات مربوط به یکی از پرونده های دیمیتریوس را به جنایی نویس مبادی آداب انگلیسی داستان ما عرضه می کند، او را به سردخانه می برد و جسدی را نشانش می دهد. تمامی شواهد حکایت از آن دارد که این جسد متعلق به ضد قهرمان داستان یعنی دیمیتریوس ماکروپولوس است...

"نقاب دیمیتریوس" یکی از جذابترین داستان های اریک امبلر است. پرداخت شخصیت ها با توجه به جایگاه و شغل هر یک از آنها (از روزنامه نگار گرفته تا صاحب بار و ...) و ملموس بودن آنها برای مخاطب عام از ویژگی های کتاب است.
فضاهایی که امبلر وقایع داستانش را در آنها پیش می برد، با تصوراتی که همگان از فضای داستان های پلیسی دارند، به خوبی مطابقت می کند. همچنین ابهاماتی که نویسنده در پایان هر فصل و برای ازسرگرفتن ماجرای داستان در فصل بعدی ایجاد کرده، به جذابتر کردن کتاب کمک شایانی کرده است.
"نقاب دیمیتریوس" برای مخاطب ایرانی یادآور داستان های خانم مارپل و مسیو پوآرو است که چندی سلول های خاکستری مغز ما را فعال می کرد تا هر اتفاق ساده ای را ساده نپنداریم و پیش از به دست آوردن سر نخی از آن اتفاق، انگشت اتهاممان را به سوی کسی دراز نکنیم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
.hanieh
.hanieh
1397/08/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقاب دیمتریوس

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نقاب دیمتریوس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک