رسته‌ها
روبر هلمون
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 7 رای
نویسنده:
مترجم:
تورج هاشمی
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 7 رای
✔️ روبرهلمون داستانی واقعی توسط نویسنده فرانسوی آلفونس دوده است. این رمان تا حد زیادی برشالوده تجربه واقعی نویسنده در جنگ فرانکو- پروس در سالهای 1870-71 بنا گردیده است. همانطور که در مقدمه نویسنده بتفصیل توضیح داده شده زندگی پنج ماه نویسنده در تنهائی و در یک گوشه عزلت در میان جنگلی نزدیک پاریس برشته تحریر درآمده است.
روبر هلمون قبل از پیشروی قوای اشغالگر آلمان پای خود را میشکند و چون نمیتواند به پاریس برگردد تصمیم میگیرد که در محلی بنام ارمیتاژ در وسط جنگل ' سنار ' که در گذشته دیر راهبان بوده است باقی بماند. تمام افراد قریه های مجاور خانه و زندگی خود را ترک کرده و او بتنهائی با پای شکسته میبایستی بزندگی خود ادامه دهد. در پنج ماه آینده، او مجموعه ای از ماجراها و اتفاقات ها بسبک هنرمندانه ای تصویر میکند. با تبحری که دوده درفرآیند تشریح رنگارنگ و طبیعت گرا دارد اطلاعات تاریخی دقیقی در مورد لباس، معماری، غذا ، زمان ، بالون های هوای گرم، کبوترهای نامه بر و قتل عام قریب به اتفاق حیوانات جنگل بهمراه عشق به طبیعت و تنهایی بدست میدهد.
جنگل ' سنار ' در کتابهای دیگر الفونس دوده نیز ذکرش بمیان آمده بعنوان مثال در کتاب ' جک ' ( از انتشارات همین مؤسسه و بترجمه همین مترجم ) محل زندگی جک و مادرش برای سالها بوده است.
الفونس دوده که مانند خیلی از هنرمندان عصر خود بشدت تحت تاثیر این اشغال نظامی قرار گرفته بود ، تلقی خود را از این جنگ مخرب و وحشتناک در کتاب روبر هلمون – یاداشت های یک گوشه گیر - با استادی و هنرمندی کم نظیر بتصویر میکشد. خواننده خود را در محیط خفقان آور جنگ و اشغال نظامی توسط دشمنان احساس میکند.
این اشغال نظامی و محاصره طولانی پاریس روی ادبیات و هنرهای قرن نوزدهم فرانسه تاثیر فراوانی گذاشت. فرانسوا کوپه در کتاب ' افسانه جوانی ' خود ( از انتشارات همین مؤسسه و بترجمه همین مترجم ) بتفصیل جزئیات این جنگ را تشریح کرده است.
تصاویر این کتاب استادانه توسط ' پیکار ' و ' مونته گو ' ترسیم شده که در موفقیت کتاب که در سال ۱۸۹۲ توسط جرج روتلج در منچستر بچاپ رسیده ، تاثیر زیادی داشته است. این کتاب برای اولین بار از متن انگلیسی آن به فارسی ترجمه شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
92
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
toorajhashemi
toorajhashemi
1397/07/22

کتاب‌های مرتبط

کجا بجویم تو را ؟
کجا بجویم تو را ؟
5 امتیاز
از 1 رای
عارفی در پاریس
عارفی در پاریس
4.3 امتیاز
از 416 رای
تا کتک نخورم آدم نمیشم
تا کتک نخورم آدم نمیشم
4.3 امتیاز
از 15 رای
سلام لندن
سلام لندن
4.4 امتیاز
از 20 رای
سه تفنگدار - جلد ۸
سه تفنگدار - جلد ۸
4.6 امتیاز
از 31 رای
بره گمشده راعی
بره گمشده راعی
4.3 امتیاز
از 362 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روبر هلمون

تعداد دیدگاه‌ها:
1
PDF
5 مگابایت
روبر هلمون
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک