رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

مرگ راجر آکروید و نقد و بررسی رمان پلیسی

مرگ راجر آکروید و نقد و بررسی رمان پلیسی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 17 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 17 رای
از متن کتاب:
اگر کسی بخواهد رمان پلیسی را با تاریخچه اش توضیح دهد مرتکب دو اشتباه شده است. نخست آنکه پذیرفته است که سه عامل اساسی رمان پلیسی یعنی جنایتکار، قربانی و کارآگاه به نحوی عارضی با تحول جامعه به وجود آمده اند و به دلیل نبوغ ناگهانی ادگار پو در یکجا دور هم جمع شده اند و دیگر آنکه پذیرفته است که رمان پلیسی دایم تغییر شکل داده است و به ترتیب به رمان دارای معما، رمان دلهره آور، رمان سیاه و غیره تبدیل شده است. اصلا چنین نیست. اگر رمان پلیسی وجود دارد اول به دلیل این است که ما موجوداتی متفکر هستیم که به صورتی خاص ساخته شده ایم. جسد مقتولی اینجاست. سگی قادر است به سرعت قاتل را بیابد. حاجتی به نطق و بیان نیست. همان بو کافی است. روحی ناب هم، همچنین، می تواند فورا قاتل را پیدا کند. در اینجا نیز احتیاجی به نطق و بیان نیست. ذهنی به دور از مسائل زمان و مکان، قادر است با ادراک شهودی به حقیقت دست یابد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1397/10/07
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مرگ راجر آکروید و نقد و بررسی رمان پلیسی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
به نظر بنده اون مقدمه "بوآلو نارسژاک" در ابتدای کتاب حوصله خواننده رو سر میبره و زیاد باب طبع خوانندگان رمان نباشه ولی خودِ رمان "مرگ راجر آکروید" فوق العاده است و یکی از بهترین آثار "آگاتا کریستی" است.
مرگ راجر آکروید و نقد و بررسی رمان پلیسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک