رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

سفرنامه مکه ۱۲۵۳ق / ۱۸۳۸م

سفرنامه مکه ۱۲۵۳ق / ۱۸۳۸م
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
به کوشش: رسول جعفریان

از مقدمه کتاب:
کیکاوس میرزا ملقب به شهاب السلطنه فرزند فتحعلی شاه، مولف سفرنامه ای است که تقدیم خواهد شد. در تذکره خاوری - رساله ای که به طور مستقل در باره فرزندان فتحعلی شاه نوشته شده - از وی به عنوان سی و دومین فرزند ذکور فتحعلی شاه یاد شده متولد (۱۲۲۲ ق) و درباره وی آمده است برادر صلبی و بطنی نواب کیقباد میرزاست... مدتی مدید در عهد صاحبقران رشید به نیابت آن مستوره معظمه، [صبیه محترمه، ابراهیم خلیل خان جوانشیر حاکم قراباغ که وی را تربیت کرده بود] به حکومت دارالایمان قم رسید و بی شائبه اغراق از حُسن تدبیر، باعث آبادانی آن ولایت گردید. شاهزاده، با ثروت و مکنت است و بینهایت مایل عیش و عشرت. در سنه ۱۲۵۳ به زیارت بیت الله الحرام شتافت و در یک هزار و دویست و پنجاه و چهار مراجعت کرده و در دارالخلافه آرام گرفت. خاوری در جای دیگری درباره آن بانو که مربی کیکاووس میرزا بود، نوشته است: «حضرت اعلی نواب شاهزاده کیکاوس میرزا که از بطن مطربه شیرازیه بود، به فرزندی او عنایت فرمود». همو درباره فرزندان وی هم نوشته است که شمارشان هشت نفر از ذکور (۵ نفر) و اناث (۳ نفر) است.
سفر حج که خاوری از آن یاد کرده همین اثر حاضر با نام «مسالک السالکین» است که بخش مهمی از آن مشتمل بر ادعیه و زیارات چهارده معصوم (ع) و بخشی هم سفرنامه است و آنچه در اینجا آمده بخش سفرنامه ای آن است که در باره آن شرحی خواهد آمد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1397/05/21

کتاب‌های مرتبط

200 لذت سفر
200 لذت سفر
4.3 امتیاز
از 3 رای
سفرنامه مکه
سفرنامه مکه
4.4 امتیاز
از 37 رای
خسی در میقات
خسی در میقات
4.4 امتیاز
از 103 رای
سفرنامه حج و راهنمای حاج
سفرنامه حج و راهنمای حاج
4 امتیاز
از 2 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفرنامه مکه ۱۲۵۳ق / ۱۸۳۸م

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سفرنامه مکه ۱۲۵۳ق / ۱۸۳۸م
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک