رسته‌ها
معنی هنر
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 25 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 25 رای
کتاب "معنی هنر" که در ابتدا یک سلسله مقالات به قلم "هربرت رید " بوده امروز دیگر به صورت یک متن کلاسیک در توضیح مفاهیم اساسی هنر و تشریح جنبش های عمده ی هنری درآمده است. این کتاب حاوی مطالب و سر فصل های ارزنده ای در خصوص تمام ابعاد و جنبه های گوناگون هنر است که می تواند پاسخ گوی سؤالات و نیازهای هر پژوهش گر هنری با هر گرایشی باشد.
نویسنده از تعریف هنر و حس زیبایی گرفته تا مکتب ها و ویژگی های هنری تمدن های باستان و دیدگاه های هنرمندان و اندیشمندان صاحب نام در این حوزه همه را به خوبی بیان می دارد.
وی علاوه بر اختصاص سرفصل های معین به تک تک موضوعات کلیه مطالبش را در سه بخش دسته بندی کرده است که در بخش اول و دوم هنر را از منظر تماشاگر تحلیل می کند و در بخش سوم هنر را از منظر هنرمند.
هربرت رید در بخش نخست به تعریف هنر و مشخص کردن معنی اصطلاحات آن پرداخته می شود، در بخش دوم به رویکرد زیبا شناسی اشاره می کند و در این خصوص بحث اش را از نخستین یافته های مردم شناسان و هنر «ما قبل تاریخ» آغاز می کند و تا دوره های باستانی و رنسانس و عصر حاضر ادامه می دهد و در نهایت در بخش سوم به دنبال پاسخگویی به سؤالاتی در خصوص «هنرمند چه می کند؟» و «نقش هنرمند در جامعه چیست؟» از دیدگاه صاحب نظران مطرحی چون تولستوی و ماتیس بر می آید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
316
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1397/09/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی معنی هنر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
29 مگابایت
معنی هنر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک