رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فرهنگها و تمدنها، برخورد یا گفتگو؟

فرهنگها و تمدنها، برخورد یا گفتگو؟
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 12 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 12 رای
از مقدمه کتاب:
نظریه برخورد تمدنها را پروفسور ساموئل هانتینگتون، در سال 1993 در فصلنامه فارین افیرز که از سوی شورای روابط خارجی آمریکا منتشر می شود، مطرح کرد و آن را در چهارچوب مفهومی یا پارادایم تحلیل رویدادها و دگرگونی های پس از جنگ سرد خواند. شورای روابط خارجی آمریکا مانند مجمعی است که آرا و اندیشه های مختلف نظریه پردازان و دانشمندان علوم سیاسی در آن بیان می شود و پس از بررسی به شکل رهنمود برای در نظر گرفتن راهبردی مناسب به کارگزاران دولتی ارائه می شود و به این خاطر از اهمیت فراوانی برخوردار است.
هانتینگتون پس از طرح این موضوع که هویت تمدنی به طور روزافزون اهمیت خواهد یافت، تمدنهای زنده جهان را به هفت یا هشت تمدن بزرگ تقسیم کرده (تمدنهای غربی، کنفوسیوسی، ژاپنی، اسلامی، هندو، اسلاو، ارتدوکس، آمریکای لاتین و همچنین تمدن آفریقایی) و خطوط گسل میان این تمدن ها را منشا درگیری ها و تقابل های آینده می داند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/05/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگها و تمدنها، برخورد یا گفتگو؟

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فرهنگها و تمدنها، برخورد یا گفتگو؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک