رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سازمان های اطلاعاتی اسرائیل: چالش ها و راهبردها

سازمان های اطلاعاتی اسرائیل: چالش ها و راهبردها
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 20 رای
کتاب حاضر در 5 بخش ضمن بیان برخی اقدامات موفق یا ناموفق دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل در دوره‌های مختلف، به بررسی وضعیت کنونی این دستگاه‌ها، مشکلات میدانی و مدیریتی آنها و راهکارهای آینده برای موفقیت هرچه بیشتر در صحنه فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی پرداخته است.
سرفصل‌های کتاب عبارتند: «نگرشی به حال دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل»، «نگاهی به گذشته: تحولات حاکم بر دستگاه‌های اطلاعاتی»، «نگاهی به آینده: محیط، چالش‌ها و اختلالات موجود در عملکرد دستگاه‌های امنیتی»، «نگاهی به کشورهای دیگر (سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس)» و «الگوهای مدیریتی دستگاه‌های امنیتی اسرائیل».
در مقدمه با اشاره به نهادهای اصلی اطلاعاتی اسرائیل می‌خوانیم: «کتاب «چالش‌های سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی» مقدمات آشنا شدن با دنیای دستگاه‌ اطلاعاتی اسرائیل به همراه نهادهای آن فراهم می‌کند. نهادهای اصلی سازمان اطلاعاتی اسرائیل عبارتند از: سرویس اطلاعاتی نظامی «امان»، سازمان امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» و سرویس اطلاعاتی برای وظایف ویژه «موساد». در این کتاب همچنین به سرویس اطلاعات وابسته به پلیس «اسرائیل» و مرکز پژوهش‌های سیاسی وزارت خارجه اسرائیل پرداخته شده است.»
نویسنده در «فصل مقدماتی» درباره اهمیت این کتاب آورده است: «این پژوهش به این دلیل اهمیت دارد که نه فقط نگاه صهیونیست‌ها به خطرات سنتی و غیرسنتی را بیان می‌کند بلکه به ساختار دستگاه اطلاعاتی و نقش و سابقه عملیات‌های آن نیز می‌پردازد با نگاهی به کارکرد دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای جهان، درس‌هایی که اسرائیلی‌ها از عملیات‌هایشان گرفته‌اند را نیز بیان می‌کند.»
در فصل نخست با عنوان «نگرشی به حال دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل» آمده است: «دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیلی عنصر بسیار مهمی در مجموعه امنیتی و مجموعه امور خارجه این رژیم است چراکه نه فقط دستگاهی برای تأمین اطلاعات ضروری هستند؛ بلکه در هدف دفاع از این رژیم و عملی کردن اهداف قومی یهود، نقش کلیدی دارند.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/03/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سازمان های اطلاعاتی اسرائیل: چالش ها و راهبردها

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سازمان های اطلاعاتی اسرائیل: چالش ها و راهبردها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک