رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
صرف و نحو کاربردی
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 18 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 18 رای
مترجم: آشور قلیچ پاسه، محمدرضا عزیزی پور، داوود زرین پور

صرف و نحو کاربردى یا «فرهنگ قواعد زبان عربى در جدول‌ها و نمودارها»، ترجمه «معجم قواعد اللغة العربیة» اثر انطوان الدحداح است که صرف و نحو را به صورت جداول و نمودارهایى زیبا و قابل فهم درآورده تا براى کلیه سطوح از دبیرستان تا مراحل آخر حوزه و دانشگاه مورد استفاده و رجوع باشد.
گستردگى قواعد صرفى و نحوى زبان عربى از یک‌سو و اقوال متعددّ علماى زبان عربى در خصوص هر یک از قواعد، یادگیرى دستور زبان عربى را دشوار ساخته است.براى رفع این مشکل وجود کتاب‌هایى که قواعد را طبقه‌بندى کند و با مثال‌هاى فراوان و روش‌هایى نوین و علمى، یادگیرى را سهولت بخشد، ضرورى است.
اثر حاضر نیز از جمله کتاب‌هایى است که مؤلّف با طبقه‌بندى موضوعات، نکات مهم و اساسى هر یک را بر اساس دسته‌بندى علمى گرد آورده است و در برخى از موارد اقوال بعضى از صرفیان و نحویان را نیز ذکر کرده است. علاوه بر این، مترجم کتاب نیز به هنگام ضرورت با استناد به کتاب‌هاى معتبر زبان عربى، پى‌نوشت‌هایى را به مطالب افزوده است. شیوه به کار رفته در دسته‌بندى مطالب این کتاب، علاوه بر تسهیل آموزش، راهنماى مفیدى براى تدریس به شمار مى‌رود. در پایان کتاب نیز نمونه‌هاى فراوانى از ترکیب عبارات، تحت عنوان نحوه تحلیلى برگرفته از آیات، روایات، اشعار و حکم درج شده است.
هر بخشى از این فرهنگ، مجموعه بزرگى را تشکیل مى‌دهد که موضوعات آن از جنبه جستجوى اطلاعات صرفى و نحوى با هم متناسب و هماهنگ مى‌باشند و در ابتداى هر بخش، ساختار کلى از موضوعات و مباحث آن بخش ارائه شده تا خواننده متوجه جایگاه هر جزء از آن کل بشود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی صرف و نحو کاربردی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
صرف و نحو کاربردی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک