رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

اطلاعاتی درباره احزاب و جناح های سیاسی ایران امروز

اطلاعاتی درباره احزاب و جناح های سیاسی ایران امروز
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 20 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 20 رای
این کتاب در برگیرنده 30 حزب سیاسی فعال تا پس از سال 1386 می باشد. احزاب جریان چپ،جریان راست،ملی و ملی-مذهبی مورد بررسی قرار گرفته است.
تحولات سیاسی سریع سال‌های اخیر و تغییرات در عرصه‌های سیاست داخلی‌و خارجی بر جریان‌های سیاسی داخلی بی‌تأثیر نبود. گر چه احزاب با همان نیروهاو با همان خط مشی واهداف و شعارهای گذشته اکنون نیز فعالیت خود را ادامه‌می‌دهند اما تغییرات مقطعی در روش‌ها و عملکردها، همچنین تحولات درجابجایی نیروهای سیاسی حاکم بر کشور بخصوص پس از انتخابات شوراهای شهردوره دوم و مجلس دوره هفتم تأثیرات شگرفی بر روی مواضع سیاسی احزاب‌مختلف گذاشته است. از سوی دیگر جریان‌های سیاسی جدیدی در این اثنا درمعادلات سیاست داخلی خودنمایی نموده‌اند که جای بحث فراوان دارند، بخصوص‌تقویت موضع نیروهای سیاسی مستقل از دو جناح چپ و راست مذهبی که به «جریان سوم» موسوم هستند بسیار شایان توجه بوده و از جمله مهمترین تحولات‌سیاسی داخلی سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

این کتاب در قالبی جدید و در چهار فصل جداگانه با عناوین زیر تنظیم‌گردیده است:
1) احزاب جریان راست مذهبی
2) احزاب جریان چپ مذهبی
3) احزاب ملی و ملی ـ مذهبی
4) احزاب جریان سوم (مستقل)

در هر فصل احزاب و گروه‌هایی با گرایش یکسان سیاسی و همفکر گنجانده‌شده‌اند تا از پراکندگی موضوعات جلوگیری شود. همچنین در این چاپ برخی ازنکات جدید در مورد برخی احزاب و گروه‌ها نظر به اهمیت آن‌ها درج گردید. احزاب‌جریان راست مذهبی با 12 حزب، جریان چپ مذهبی با 8 حزب، جریان ملی وملی ـ مذهبی با 7 حزب و جریان سوم (مستقل) نیز با 3 حزب و در مجموع 30 حزب در این چاپ مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نسبت به کتاب چاپ قبلی 8 حزب‌جدید اضافه گردیده که عبارتند از حزب جمهوری اسلامی، جریان راست اصولگرا، حزب تمدن اسلامی، حزب اعتماد ملی، جبهه ملی ایران، جنبش آزادیبخش مردم‌ایران (جاما)، گروه روزنامه انتخاب و حزب مردم سالاری.
در هر فصل نیز اطلاعات راجع به گروه‌ها و احزاب از جمله نام کامل حزب یاگروه، نام دبیرکل، نام سخنگو، اعضای فعال یا شورای مرکزی، مرامنامه گروه یاحزب، تاریخچه تشکیل حزب، گرایش‌های سیاسی، تشکیلات و نشریات وابسته، خاستگاه و طبقات اجتماعی، مواضع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد بررسی‌قرار گرفته و سعی شده در این راستا از موضعگیری‌های چهره‌های شاخص هر یک ازجریان‌های سیاسی یا اطلاعاتی مستند که توسط احزاب در اختیار اینجانب قرارگرفته است استفاده شود. برخی ازمطالب نیز فاقد سند خاص و صرفاً حاصل‌گفتگوی مؤلف با اعضای عالیرتبه احزاب مختلف می‌باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/03/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اطلاعاتی درباره احزاب و جناح های سیاسی ایران امروز

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اطلاعاتی درباره احزاب و جناح های سیاسی ایران امروز
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک