رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
روسمرسهلم: اسبهای سفید
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 19 رای
هنریک ایبسن (1906-1828) بعد از شکسپیر نام‌آشناترین نویسنده در عرصه‌ی ادبیات تاتر جهان است. بیش از سی و پنج نمایشنامه نگاشته که تمامی آن‌ها اجرا و اغلب با اقبال جهانی مواجه شده است. او نگارش نمایشنامه‌ی اسب‌های سفید را در سال 1885 شروع کرد و در آن هشت ماه آن را به انجام رساند.

نمایشنامه اسب‌های سفید از ویژگی بنیادینی در ادبیات نمایشی کشورهای اسکاندیناوی برخوردار است و آن جدا بودن از ماجراهای خانوادگی است که در کشاکش اختلاف، خیانت و توطئه خانواده به نابودی کشیده می‌شود.
این‌گونه نمایشنامه‌ها در فضای ادبی سوئد، دانمارک و نروژ زیاد دیده می‌شود که بر محورستیز و عصیان ‌زن صورت می‌گیرد و نمونه‌های بارز آن، «پدر»، نوشته‌ی استرینجبرگ و هدا گابلر اثر ایبسن است. اما در اسب‌های سفید بن‌مایه‌ی داستان نمایشنامه، کشیشی است که از عقاید و آداب کلیسا سر می‌تابد و این دگرگونی هنگامی روی می‌دهد که عشق «ربکا» در ضمیر او جا می‌گیرد. افکار کشیش، دگرگونی و تردیدهای وسوسه‌انگیزش در نهایت استحکام و معطوف به فضای فکری کلیسا در زمانِ حیات ایبسن ترسیم شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
.hanieh
.hanieh
1397/03/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روسمرسهلم: اسبهای سفید

تعداد دیدگاه‌ها:
1
روسمرسهلم: اسبهای سفید
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک