رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نقش سازمانهای بین المللی بر حاکمیت دولتها

نقش سازمانهای بین المللی بر حاکمیت دولتها
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 10 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 10 رای
از مقدمه کتاب:
حاکمیت یکی از مهمترین و بحث برانگیزترین مفاهیم نظری در تاریخ و دکترین و عملکرد حقوق بین الملل بوده است. تاکنون هیچ مفهوم دیگری اینقدر در این حد ابهام برانگیز نبوده است.
اصولا نابسامانی های ناشی از مرحله ی گذار از قرون وسطی به عصر جدید و شکل گیری کشورها به مفهوم جدید آن، سهم موثری در پیدایش مفهموم حاکمیت داشته اند. به همین علت اهمیت حاکمیت را باید در برهه های تاریخی مربوط، مورد بررسی قرار داد.
به طور کلی مفاهیم معاصر حاکمیت ریشه های عمیقی در تاریخ اروپا دارد و در واقع محصول آن به شمار می رود. با آنکه تماس با فرهنگ تشکلات غیر اروپایی قبل از رنسانس و اکتشافات ناشی از فنون دریانوردی در اواخر قرن پانزدهم، مفهوم حقوقی جدیدی از حاکمیت به ارمغان نیاورد، اما راههای جدید برای ارتباطات میان اقوام پدید آورد تا آنجا که پس از معاهدات صلح وستفالی 1648 و پس از پدیداری حقوق عمومی اروپایی مفاهیم اولیه حاکمیت آشکار گردید. هر چند که روابط حقوقی دو جانبه میان آنها نیز تناسبی با یک نظم حقوقی میان اجتماعی از دولتهای دارای وابستگی متقابل نداشت...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/08/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقش سازمانهای بین المللی بر حاکمیت دولتها

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نقش سازمانهای بین المللی بر حاکمیت دولتها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک