رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مبانی علم سیاست
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 22 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 22 رای
از مقدمه کتاب:
سیاست، موضوعی وسیع، گسترده و با زندگی مردم آمیخته است و اکثر رفتارهای انسان اعم از مادی و معنوی به نحوی با آن ارتباط دارد. از این بابت آن را ارباب علوم نام نهاده اند.
امروزه پر جاذبه ترین بحث ها، بحث سیاسی و پر تیراژترین کتابها، کتابهای سیاسی است. تاریخ تحولات گذشته دنیا تا اندازه زیادی متاثر از سیاست است. از این رو شاخه های علوم انسانی هم به نوعی با سیاست پیوند خورده اند. موضوعاتی چون جامعه شناسی سیاسی، جغرافیای سیاسی و فلسفه سیاسی حساس ترین بخش های علوم را تشکیل میدهند. سیاست در گفتگوی روزانه مردم کوچه و بازار گرفته تا مطالعات علمی و تحقیقی اندیشمندان بزرگی چون افلاطون و ارسطو و فارابی و ابن سینا حضور دارد. از سوی دیگر سیاست در طول تاریخ عملکردی دوگانه داشته است. گاهی آن را به لحاظ اینکه قرن دیانت رهبران زاهدی چون پیامبران الهی و ائمه معصومین و علمای بیدار اسلام بوده است عین دیانت دانسته اند و زمانی دیگر چون ابزاری برای قدرتهای ستمگر و ظالم به شمار می آمد که در ضرب المثل ها گفته اند: "بی عاطفه ای که پدر و مادر ندارد"...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/03/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مبانی علم سیاست

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مبانی علم سیاست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک