رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

قدرت و دیگر هیچ: بیست سال با سازمان مجاهدین خلق

قدرت و دیگر هیچ: بیست سال با سازمان مجاهدین خلق
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
طاهره باقرزاده (۱۳۳۵ مشهد) از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران. باقرزاده از سال ۱۳۵۰ به دنبال عضویت برادرانش، تمایل به فعالیت در سازمان پیدا کرد. به دنبال لو رفتن خانه تیمی و همچنین تغییر ایدئولوژی سازمان و سیاست تصفیه درون گروهی در سال ۱۳۵۴، راهی انگلستان می‌شود.
وی تلاش‌هایی برای پیوستن به سازمان الفتح در انگلستان داشت. از دیگر فعالیت‌های باقرزاده در انگلستان انتشار نشریه «داد» با همکاری حسین طاهرزاده برادرش و در حمایت از زندانیان سیاسی بود. همچنین او مدتی با نشریه «ایرانشهر» به سردبیری احمد شاملو همکاری داشت.
در سال ۵۸ به ایران آمد و در ستاد مرکزی سازمان در قسمت حروف چینی و انتشارات مشغول به کار شد.
کتاب «قدرت و دیگر هیچ» شرح فعالیت‌های بیست ساله وی در سازمان مجاهدین خلق ایران است.
در حقیقت رفتارهای سازمان ریشه در ضعف و ناتوانی اعتقادی و ایدئولوژیکی او (سازمان) دارد. ص۱۹۲
ما بارها با طرح آیه «فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» آزادی کامل مطبوعات، احزاب و اجتماعات سیاسی را با هر عقیده و مرام طالب می‌شدیم و محدود کردن عقاید و نظرات مختلف را محکوم می‌کردیم. اما از نیروها مصرا می‌خواستیم از مطالعه کتب استاد مطهری و یا روزنامه جمهوری و یا مثلا روزنامه کار اکثریت و یا روزنامه امت و غیره اجتناب کنند. و بعد هم هر مطلبی که علیه ما از ناحیه هر جناح یا جریانی گفته یا نوشته می‌شد را تحریم می‌کردیم... در حقیقت آزادی نیروهای سازمان در چارچوب افکار سازمان خلاصه می‌شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/12/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قدرت و دیگر هیچ: بیست سال با سازمان مجاهدین خلق

تعداد دیدگاه‌ها:
1
20 سال قبل این کتاب رو مطالعه کردم
انصافا با اینکه نثر خوبی نداره اما اطلاعات ارزشمندی درباره سازمان منافقین، کادر رهبری، گذشته رجوی و قجرعضدانلو و همینطور نحوه عضوگیری و آموزش های سازمان ارائه میده
قدرت و دیگر هیچ: بیست سال با سازمان مجاهدین خلق
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک