رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سیاست
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 15 رای
این کتاب مقدمه‌ای جامع و روزآمد برای مطالعه سیاست فراهم می‌کند. کتاب حاضر چنان طراحی شده است که برای دانشجویانی که درس‌های گوناگونی را در رشته علم سیاست می‌گذرانند، و نیز برای خوانندگان علاقه‌مند به سیاست، سودمند باشد.
سیاست، سرسختانه (و با شکوه تمام) در برابر سکون مقاومت می‌کند. این اندیشه که شتاب تاریخ رو به افزایش است فقط نشانه بیماری اضطرابِ سده بیستمی نبود؛ در یک معنا، تاریخ به‌واقع شتابان‌تر می‌شود. برای مثال، دهه‌های پایانی سده بیستم شاهد فروپاشی کمونیسم، پایان جنگ سرد، پیدایش اقتصاد جهانی، انقلاب فناورانه در تولید و ارتباطات و خیزش اسلام سیاسی بود. درواقع، به نظر می‌رسد که در نوعی «پسا جهان» زندگی می‌کنیم؛ اندیشه‌هایی مانند پسامدرنیسم، پسامادی‌گرایی، پسافوردیسم، پساسوسیالیسم و پساصنعت‌گرایی با هم رقابت می‌کنند تا نشان دهند کدام پاره و چقدر از جهانی که می‌شناختیم اینک از بین رفته است. با این حال، همه چیز در حال دگرگونی پیوسته و سردرگمی نیست. ممکن است شتاب دگرگونی افزایش یافته باشد، اما برخی جنبه‌های زندگی اجتماعی و ویژگی‌های مهم چشم‌انداز سیاسی نشان داده‌اند که در برابر دگرگونی به‌طورچشمگیری انعطاف‌پذیرند. از این‌رو، با این‌که کتاب حاضر به تحولات مدرنی مانند جهانی‌شدن، رشد فمینیسم و سیاست‌های حامی محیط زیست، بسیار اهمیت می‌دهد، جوشش ناگهانی ناسیونالیسم قومی و پیدایش جنبش‌های اجتماعی نو، رویکردهای متعارف به علم سیاست در آن نادیده گرفته نشده‌اند، و سهم متفکران کلاسیک، مانند افلاطون (Plato)، ارسطو، مارکس (Karl Marx)و میل نیز فراموش نشده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/09/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیاست

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کتاب سیاست، موضوعی پرجاذبه و هیجان‌انگیز و درعین حال بسیار فراگیر و دربرگیرنده‌ی عرصه‌های گوناگونی مانند حکومت مقایسه‌ای، فلسفه‌ی سیاسی، روابط بین‌الملل، و اقتصاد سیاسی است. آقای هیوود در این کتاب رهیافتی نو و درونی به سیاست را به مخاطبان خود ارایه می کند در نتیجه کتابی برانگیزنده، کوتاه‌گو، آسان‌فهم برای همه تولید شده است. به‌راستی می توان گفت کتاب سیاست آغازگر بررسی همه‌سونگر در علم سیاست، که از چشم‌اندازی جهانی نوشته شده است، و موضوع‌های تازه‌ای مانند جهانی‌شدن، منطقه‌گرایی، گرایش به گوناگونی فرهنگ‌ها یا چندگانگی فرهنگی، تأثیر رسانه‌های همگانی، شکل‌های نو ارتباطات سیاسی و گذار از حکومت به حکومتداری را پیش روی مخاطبان خود قرار می دهد.
سرفصل های اصلی مطالب مطرح شده در کتاب عبارتند از :
- ماهیت جامعه‌ی خوب چیست؟
- آیا در دوران جهانی‌شدن، ملت آینده‌ای دارد؟
- آیا انتخابات دموکراسی را ارتقا می‌بخشد یا فقط آن را منظم و کنترل می‌کند؟
- حکومت چگونه سازمان یافته است؟
- آیا می‌توان ساختارهای حکومت را اصلاح کرد؟
- چرا برخی نظام‌های سیاسی موفق‌تر از نظام‌های دیگرند؟
از ویژگی‌های دیگر این کتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- موضوع‌های اصلی هر فصل در آغاز آن و خلاصه‌ای سودمند و فراگیر از مطالب فصل در پایان ارائه شده است.
- پرسش‌هایی برانگیزنده‌ی بحث بیشتر برای مخاطبان کتاب در هر فصل مطرح شده است.
-اصطلاحات اصلی تخصصی و مفهوم‌ها برجسته، روشن، و به‌سادگی توضیح داده شده‌اند.
- آگاهی‌هایی درباره‌ متفکران اصلی اندیشه سیاسی داده شده است.
- در هر فصل برای مطالعه‌ی بیشتر منابعی پیشنهاد شده است.
- فهرستی از اصطلاحات سیاسی در پایان کتاب ارائه شده است.
- به مفهوم‌های اصلی و اندیشه‌های متفکران بزرگ در سراسر کتاب ارجاع شده است.
سیاست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک