رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پژوهش کاربردی در تعلیم و تربیت
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 9 رای
از آن‌جایی که معلمان و مدیران در نوک پیکان سازمان آموزش و پرورش کشور قرار گرفته‌اند، تنها با مسلح شدن به دیدگاه‌های پژوهشی و آشنایی با روش‌های اقدام‌پژوهی و حس ضرورت آن می توانند واقعیت‌ها و پدیده‌های محیط کاری خود را بشناسند و در راستای نیازهای جامعه، اقدام به تغییر و اصلاح خود و سازمانشان نمایند. شاید بتوان گفت عنوان معلم، محقق و پژوهنده تنها با آموختن علم، احکام و نتیجه‌گیری های آن نیست، بلکه درک ماهیت آن در عمل و انجام وظیفه مشخص می‌شود.
نگاهی است به فرآیند پژوهش عملی در تعلیم و تربیت و حاصل سال‌ها تدریس نگارنده در دوره‌های آموزش عالی ضمن خدمت معلمان و مراکز تربیت معلم و دانشگاه‌هاست. بر این اساس در کتاب، نخست مروری بر روند تحقیقات آموزش صورت گرفته و سپس اهمیت نگارش طرح پژوهشی بیان شده است. نیز از اندازه‌گیری و ارزش‌یابی و مفاهیم آماری سخن رفته است. نگاهی به اقدام‌پژوهی، مراحل انجام یک طرح مبتنی بر اقدام‌پژوهی؛ بیان مساله و شواهد؛ گردآوری اطلاعات؛ انتخاب، اعتبار بخشی و اجرای راه‌حل؛ نتیجه‌گیری و شواهد؛ و پیشنهادها از دیگر مباحث کتاب هستند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/09/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پژوهش کاربردی در تعلیم و تربیت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پژوهش کاربردی در تعلیم و تربیت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک