رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

آشنایی با جغرافیا و فرهنگ استان های ایران

آشنایی با جغرافیا و فرهنگ استان های ایران
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 11 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 11 رای
بر اساس آخرین تقسیمات استانی از سوی وزارت کشور
برای تحقیق و پژوهش دانش آموزان

از متن کتاب:
منطقه تهران که در شمال غرب فلات مرکزی ایران قرار گرفته، از زمانهای دور و ادوار پیش از تاریخ، منطقه ای مسکونی بوده و ردپای فرهنگ های پیش از تاریخ را در گوشه و کنار آن می توان سراغ گرفت. بررسی ها و کاوش های باستان شناسی از یک سده قبل تا به امروز بسیاری از مراکز فرهنگی در دشت تهران را مشخص و معلوم ساخته و نشان می دهد که این دشت حداقل از نیمه دوم هزاره دوم (عصر آهن) تا به امروز مسکونی بوده است. از زمانی که شهر تهران در سال 1200 ه.ق توسط آقا محمدخان قاجار به پایتختی ایران برگزیده شد، تا به امروز حوادث بیشماری را به خود دیده است.
ری یکی از نقاط باستانی ایران با آثاری از هزاره های چهارم و پنجم قبل از میلاد است. درباره پیدایش شهر باستانی ری، مانند دیگر شهرهای باستانی، افسانه های متفاوتی وجود دارد. بنای آن گاه به شیث بن آدم (ابوالبشر) نسبت داده می شود که منوچهر آن را از نو ساخته است و گاه به هوشنگ پسر کیومرث. نام ری از دوره ساسانیان به بعد بر این شهر گذاشته شد و مردم با آمدن سپاهیان اسلام، به دین اسلام گرویدند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/03/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آشنایی با جغرافیا و فرهنگ استان های ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آشنایی با جغرافیا و فرهنگ استان های ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک