رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی

روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 18 رای
کتاب حاضر در دو دفتر تنظیم یافته است .در دفتر اول مفهوم نفس از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی چون جابربن حیان, کندی, فارابی و ابن سینا بررسی شده, سپس با شواهدی اذعان می‌شود که غزالی برای نخستین بار به طور جامع و گسترده در این راه گام برداشته است و در پی آن, دوران کوشش‌های علمی غزالی مطرح می‌گردد. در دفتر دوم حالات نفسانی و جنبش‌های روانی تشریح می‌شود .مترجم در مقدمه این اثر خاطر نشان می‌کند : بررسی‌های دانشمندان اسلامی از دیرباز درباره روان‌شناسی تجربی با الهام از مبانی و اصول دین مقدس اسلام آغاز شده بود که هنوز علمی به عنوان روان‌شناسی در فرهنگ‌های دیگر بدین صورت ناشناخته به نظر می‌رسد .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1396/12/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
یکی از خصایص کلیدی علم در دهه های اخیر ایجاد پژوهش سازی در سطح کشور می باشد. جالبه کتاب سازان و مقاله سازان ایرانی برای نوشتن کتاب و مقاله هر چیزی که به دستشون میرسه سرهم می کنند بدون اینکه کمی فکر کنند که اصلا ارتباطی بین مفاهیم وجود داره یانه.
مثل همین کتاب اخیر که روانشناسی که یک علم جدید است و رو به اندیشه های حجة الاسلام غزالی ربط دادند. که من واقعا در این فکرم که اصلا در اون دوران پدیده ای و یا علمی تحت عنوان روانشانسی وجود داشته یا خیر؟
لابد دوستان الان همه هجوم میارن اینجا که روانشناسی هم یک علم اسلامیه!
شاید دیگه ! از وقتی که لیبرالیسم و مدرنیسم و حقوق شهروندی رو دوستان اسلامی عنوان کردند حتما روانشناسی هم می تونه اسلامی باشه:-(:-(
دوست عزیز اطلاعات شما خیلی دقیق نیست. از قدیم الایام بحث معرفت النفس که امروزه روانشناسی نام گرفته است از بحث های مهم متفکران ایران اسلامی بوده است کتاب معرفت النفس بو علی سینا و سایر متفکران در آثار قرون اولیه اسلامی معروف است.
روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک